آخرین اخبارآسیای میانهافغانستانامنیت و حوادثپاکستان

پاکستان از سازمان ملل خواست در توقف حملات تی‌تی‌پی نقش ایفا کند

خبرگزاری دید: پاکستان به سازمان ملل متحد گفته است که تی‌تی‌پی از خاک افغانستان برای انجام حملات استفاده می‌کند و از این سازمان جهانی خواست در توقف حملات تروریستی فرامرزی نقش ایفا کند. اسلام‌آباد همچنین از آغاز مرحله دوم اخراج مهاجرین خبر داد.

این موضوع را محسن نقوی، وزیر امور داخله پاکستان در دیدار با هیئت سازمان ملل به رهبری ایندریکا راتواته نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان مطرح کرده است.
وزیر امور داخله پاکستان با استقبال از هیئت سازمان ملل گفته است: تروریزم مسئله جهانی است و پاکستان بیشترین آسیب را از آن دیده است.
وی از دست داشتن گروه تحریک طالبان پاکستان در حملات تروریستی در پاکستان به هیئت سازمان ملل معلومات داده و گفته که تی‌تی‌پی از خاک افغانستان برای این حملات استفاده می‌کند که باید متوقف شود.
وزیر داخله پاکستان افزوده که اسلام‌آباد خواهان صلح و ثبات در افغانستان است و در این زمینه تمامی حمایت‌های ممکن را ارایه می‌کند.
نقوی با اشاره به این‌که پاکستان ده‌ها سال میزبان مهاجران افغانستانی بوده است، گفته که مرحله بازگرداندن اتباع غیرقانونی خارجی از قبل آغاز شده است.
او با بیان این‌که هیچ اقدامی با افرادی که دارای مدارک قانونی هستند انجام نمی‌شود، بیان داشته است: هیچ‌کس نمی‌تواند بدون ویزا یا سایر مدارک قانونی در پاکستان بماند.
نقوی گفته که مرحله دوم بازگرداندن مهاجران افغانستانی به کشورشان به زودی آغاز می‌شود.
وی بر نقش سازمان ملل متحد و جامعه جهانی در حمایت از پناهجویان افغانستان تاکید کرده است.
ایندریکا راتوات، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز از نقش پاکستان در رابطه با مهاجران افغانستان و گفت‌وگوی دوحه ستایش کرده است.
او گفته که سازمان ملل از نزدیک با حکومت سرپرست افغانستان برای حمایت از پناهجویان این کشور همکاری می‌کند.
بر بنیاد این گزارش، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان همچنین حملات تروریستی اخیر در ایالت بلوچستان را به شدت محکوم کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا