آخرین اخبارپاکستانسیاست

پاکستان: اظهارات وزیر دفاع هند صلح منطقه را تضعیف می‌کند

خبرگزاری دید: پاکستان اظهارات اخیر وزیر دفاع هند را مبنی بر هدف قرار دادن شبه‌نظامیان در داخل خاک پاکستان محکوم کرد و «تحریک‌آمیز» خواند.

وزارت خارجه پاکستان امروز شنبه (۱۸ حمل) در بیانیه‌ای اظهارات وزیر دفاع هند را در واکنش به افشاگری رسانه‌ها در مورد عملیات مخفیانه هند در داخل پاکستان، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: در ۲۵ جنوری ۲۰۲۴، پاکستان شواهد غیرقابل انکاری ارایه کرد که کمپین ترورهای فراقانونی و فراملی هند در خاک پاکستان را روشن کرد. اظهارات هند مبنی بر آمادگی‌اش برای اعدام غیرقانونی غیرنظامیان بیشتر در داخل پاکستان که خودسرانه «تروریست» خوانده می‌شوند، به منزله اعتراف آشکار مقصربودن است.

این وزارت افزوده که جامعه بین‌المللی باید هند را به خاطر اقدامات شنیع و غیرقانونی‌اش پاسخگو سازد.

این وزارت در ادامه گفته که نظام حاکم بر هند معمولاً به لفاظی‌های نفرت‌آمیز متوسل می‌شود تا احساسات ملی‌گرایانه را دامن زده و از چنین گفتمانی برای دستاوردهای انتخاباتی بهره‌برداری کند.

بیانیه تصریح کرده است: چنین رفتارهای نزدیک‌بینانه و غیرمسئولانه نه تنها صلح منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، بل مانع چشم‌انداز تعامل سازنده در بلندمدت می‌شود.

وزارت خارجه پاکستان همچنین گفته که پاکستان همواره تعهدش را به صلح در منطقه نشان داده است. با این حال، آرزوی آن‌ها برای صلح نباید سوءتعبیر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا