آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

پاکستان: اقدام اخیر اسپانیا “نه” به ظلم و بربریت علیه ملت مظلوم فلسطین است

خبرگزاری دید: شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، اقدام کشورهای اروپایی مبنی بر به رسمیت شناختن فلسطین را تحولی مثبت در معادلات جهانی خواند. وی همچنین از اقدام اسپانیا در این راستا استقبال و حمایت کرد. در همین رابطه، شهباز شریف، حملات اخیر اسرائیل را به رفح به شدت محکوم و مطرح کرد که این اقدام اسپانیا «نه» به ظلم و بربریت علیه ملت مظلوم فلسطین است.

گفتنی است علاوه بر اسپانیا، نروژ و ایرلند تصمیم به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل گرفته اند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا چندی قبل اعلام کرد که قرار است این کشور، فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت بشناسد. سانچز یکی از منتقدین حمله رژیم اسرائیل به غزه بود. او همچنین بارها گفته است که راه حل دو دولتی، تنها راه حل بحران در خاورمیانه است.

 این اقدامات با واکنش های تند، تل آبیب رو به رو شد. به طوری که این رژیم اسرائیل سفرای خود را از نروژ و ایرلند فراخواند. همچنین به نظر می رسد حملات خشونت آمیز و فاجعه بار رژیم اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطین در رفح در چند روز گذشته در واکنشی به این اقدامات باشد.

او همچنین، بار دیگر خواستار توقف فوری نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم اسرائیل شد. از طرف دیگر، او از عزم پاکستان برای ادامه حمایت اخلاقی، سیاسی و دیپلماتیک از مردم فلسطین تا تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس تاکید کرد.

حمله اخیر رژیم اسرائیل بر رفح منجر به قتل عام گسترده غیرنظامیان فلسطینی شد که با محکومیت های گسترده بین المللی مواجه شد. همچنین، شورای امنیت سازمان ملل نیز در پی این اقدام به درخواست الجزایر جلسه مشورتی اضطراری پشت درهای بسته برگزار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا