آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانپاکستانجهانحقوق بشرحکومتزنانمنطقه

پاکستان بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد

خبرگزاری دید: اسحاق دار؛ معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که طا-لبان باید به «اصل سیاست همه‌شمول و رعایت حقوق تمام شهروندان افغاستان» پایبند باشند. او تاکید کرده که طال-بان اصول پذیرفته‌شده جهانی از جمله مشارکت و احترام به حقوق همه افغانستانی‌ها، به‌ویژه زنان و دختران را رعایت کنند.

وزیر خارجه پاکستان این اظهارات را روز گذشته (۱ جوزا) در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطرح کرده است.

او تاکید کرده که طال-بان اصول پذیرفته‌شده جهانی از جمله مشارکت و احترام به حقوق همه افغانستانی‌ها، به‌ویژه زنان و دختران را رعایت کنند.

اسحاق دار بار دیگر از طا-لبان خواسته است تا جلوی گروه‌های تروریستی در افغانستان را بگیرند.

او همچنین گفت که طا-لبان اقدام‌های «ملموس و موثری» را برای تضمین خاک افغانستان اتخاذ و اطمینان حاصل کنند که «گروه‌های تروریستی» از خاک این کشور در برابر هیچ کشوری کار نمی‌گیرد.

او افزوده است: «گروه تماس برای افغانستان به هدف ایجاد پلتفرمی برای همکاری عملی، در سازمان شانگهای احیا شود.»

پیش از این، قاسم جومارت توکایف؛ رییس‌ جمهور قزاقستان، در نشستی با وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) گفته بود که وضعیت افغانستان نیازمند توجه دقیق است.

به گفته او، حمایت از ابتکار قزاقستان برای ایجاد یک مرکز منطقه‌ای سازمان ملل متحد به اهداف توسعه پایدار برای آسیای مرکزی و افغانستان در آلماتا بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا