آخرین اخبارافغانستانجهان

پاکستان به غرب: ما غلام تان نیستیم که هرچه بگویید عمل کنیم

خبرگزاری دید: نمایندگان ماموریت‌های دیپلماتیک غرب در پاکستان هفته گذشته از عمران خان نخست‌وزیر این کشور خواسته بودند تا اقدام روسیه در اوکراین را محکوم کند، اما عمران خان در پاسخ به آنان گفت که پاکستان غلام آنان نیست که هر تقاضای شان را بپذیرد.

پاکستان به غرب

سران ماموریت‌های دیپلماتیک ۲۲ کشور به تاریخ اول ماه مارچ در یک نامه مشترک از پاکستان خواستند تا در مجمع عمومی ملل متحد از قطعنامه‌ای که پرخاشگری روسیه در مقابل اوکراین را محکوم می‌کند، حمایت کند.
اما نشر این نامه به گونه علنی، یک اقدام بی‌سابقه بود و وزارت خارجه پاکستان آن را خلاف موازین دیپلماتیک خواند.
نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به این تقاضا در یک گردهمایی سیاسی گفت: شما در مورد ما چه فکر می‌کنید؟ آیا ما غلام شما هستیم… هرچه که شما بگویید ما آن را انجام دهیم؟
پاکستان که یکی از متحدین سنتی غرب است، در مجمع عمومی ملل متحد از دادن رای برای توبیخ روسیه خودداری کرد.
خان با اشاره به این که هند نیز در مجمع عمومی بر خلاف روسیه رای نداد, افزود: می‌خواهم از سفیر‌های اتحادیه اروپا بپرسم که آیا چنین نامه‌ای به هند نیز نوشته‌اید؟
او اضافه کرد که پاکستان به دلیل حمایت از ایتلاف غربی ناتو در افغانستان زیان دید و در عوض به جای تمجید با تنقید مواجه شد.
گفتنی است که پاکستان پس از آن در محراق توجه قرار گرفت که نخست‌وزیر این کشور چند ساعت پیش از حمله روسیه بر اوکراین به مسکو سفر کرد و ساعاتی پس از تهاجم نظامیان روسی، با رییس جمهور ولادیمیر پوتین دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا