آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

پروژه تاپی تا یک سال دیگر تکمیل می‌شود

شهروندان ولایت هرات و افغانستان دست‌كم تا يك ‌سال ديگر از گاز لوله‌كشی شده پروژه «تاپی» بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان پروژه تاپی كه در ولايت هرات سفر کردند می‌گويند: شهروندان هرات نخستين اتباع افغانستان خواهند بود، كه از گاز پروژه تاپی بهره‌مند خواهند شد.
قرار است هم‌زمان با تمديد پايپ‌لاين گاز تاپی از مرز تركمنستان به شهر هرات، كار احداث شبكه گاز شهری نيز در اين ولايت آغاز شود.
ریيس پروژه تاپی و سفير تركمنستان در كابل در ديدار با محمد آصف رحيمی والی هرات اعلام كردند كه در ظرف يك سال آينده پروژه تاپی به شهر هرات خواهد رسيد.
سفير تركمنستان در افغانستان می‌گويد که ریيس‌جمهور تركمنستان گاز‌رسانی به باشندگان شهر هرات را در اولويت قرارداده‌است.
در اين نشست كه در اقامتگاه والی هرات دایر شده بود ریيس پروژه تاپی از آماده‌گی‌ها به خاطر افتتاح پروژه تاپی گزارش داد و اعلام كرد كه در آينده نزديك، نماينده تاپی در هرات معرفی و دفتر تاپی نيز در اين ولايت افتتاح می‌شود.
والی هرات نيز از آماد‌گی كامل به خاطر برگزاری مراسم افتتاحيه اين پروژه اطمينان داد و تاكيد کرد كه مردم افغانستان از افتتاح تاپی منحيث جشن ملی استقبال می‌کنند.
آقاي رحيمی خواهان استخدام جوانان هراتی در اين پروژه مهم شد و اعلام كرد كه كميسيونی متشكل از ادارات مختلف روند آماده‌گی ها بخاطر افتتاح تاپی را پی‌گيری می‌نمايند.
اين مقام بلند رتبه دولتی در عين حال از شهروندان خواست تا در تامين امنيت اين پروژه نيز سهيم شوند.
قابل ياد آوريست كه در جريان يك سال گذشته ۵۰۰ كيلومتر از پروژه تاپی در داخل کشور تركمنستان احداث شده و فاصله باقی مانده تا مركز شهر هرات نيز در يكسال آينده تكميل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا