آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحکومتخبر های مهممنطقه

پس از تهدیدات/ نشست امنیتی در قندهار

خبرگزاری دید: یک نشست ویژه در قندهار به منظور بررسی علت وقوع حمله انتحاری روز دوشنبه (۳۱ ثور) در این شهر از سوی مقام های امنیتی این ولایت برگزار شد. مسئولیت این حمله را دا/عش برعهده گرفته است. این حادثه دومین حمله دا/عش به قندهار در طی دو ماه اخیر بوده است. 

دفتر والی حکومت سرپرست در قندهار از برگزاری جلسه ای ویژه با حضور مقامات امنیتی و اطلاعاتی این ولایت خبر داده است. معاون والی قندهار، حیات الله مبارک اعلام کرده است که در جلسه روز گذشته( ۱ جوزا) گفته شده است که مقام هایی که در تامین امنیت کوتاهی کنند، مجازات خواهند شد.

این نشست در پی حمله اخیر دا/عش در قندهار برگزار شد. حمله ای که در ترمینال ماشین های قندهار-کابل صورت گرفته است. به گفته مقامات امنیتی طا-لبان تعداد قربانیان این حمله چهار نفر بوده است: یک کشته و سه زخمی.

این در حالی است که هشت صبح به نقل از منابع محلی آورده است که دست کم شش نفر از جمله یک فرمانده طا-لبان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده اند.

مسئولیت این حمله را دا/عش برعهده گرفته است. این حادثه دومین حمله دا/عش به قندهار در طی دو ماه اخیر بوده است. 

در ماه حمل سال روان نیز این گروه مسئولیت نخستین حمله در مقابل شعبه کابلبانک قندهار را به عهده گرفت.

در نتیجه این حمله، ۴۵ نفر کشته و ۵۶ نفر دیگر زخمی شده بودند.

در پی این حمله هبت الله آخوندزاده، رهبر طا-لبان به مقام های امنیتی این ولایت دستور داد تا مسئله حضور دا/عش در این ولایت را بررسی کنند. این درحالی است که حکومت سرپرست بارها از عدم حضور دا/عش در افغانستان صحبت کرده و مدعی تامین امنیت سرتاسری در این کشور شده است.

اما چند روز پیش از حمله (۳۱ ثور) دا/عش به قندهار این گروه مسئولیت حمله به گردشگران خارجی در بامیان را نیز برعهده گرفته بود. حمله ای که وب سایت «چاینا دیلی مورنینگ پست» آن را حمله به صنعت توریسم در افغانستان عنوان کرد.

این حملات از سوی دا/عش درحالی اتفاق می افتد که رسانه های افغانستان چندی پیش به نقل از رحمت الله نجیب، معاون اداره عمومی اطلاعات طا-لبان گزارش دادند که پس از تسلط دوباره طا-لبان بر افغانستان، فعالیت گروه دا/عش در این کشور به صفر کاهش یافته است.

این مقام امنیتی طا-لبان همچنین این اظهارات را که در نشست مردمی مطرح کرده بود اطمینان داد که دا/عش دیگر توان انجام حملات بزرگ را در افغانستان ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا