آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجهانحقوق بشرخبر های مهم

پنتاگون از تصمیمش برای لغو معامله با متهمان ۱۱ سپتمبر دفاع کرد

خبرگزاری دید: لوید آستین وزیر دفاع امریکا پس از لغو معامله خود با افراد متهم به حملات ۱۱ سپتمبر، از این تصمیم خود دفاع کرد. پنتاگون با سه متهم حملات ۱۱ سپتمر معامله کرده بود که در ازای شهادت‌شان، حکم اعدام برای آن‌ها صادر نشود.

پنتاگون از تصمیمش برای لغو معامله با متهمان ۱۱ سپتمبر دفاع کرد

به نقل از آسوشیتدپرس، طبق این توافق، قرار بود حکم اعدام متهمان این حملات تروریستی در ازای اعتراف به “انجام توطئه” حذف شود و آن‌ها در زندان نظامی ایالات متحده در گوانتانامو در حبس ابد نگهداری شوند.
 در همین حال، کمیسیون نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو، در کوبا، وکلا و قاضی پرونده خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتمبر و دو متهم دیگر با دستور غافل‌گیرانه آستین روبرو شدند.
وزیر دفاع امریکا روز گذشته(۱۶ اسد) برای دفاع از این تصمیم گفته است: “این تصمیمی نبود که من آن را ساده بگیرم. اما مدت‌هاست بر این باور بودم که خانواده‌های قربانیان، سربازان ما و مردم امریکا مستحق این فرصت هستند که کمیسیون‌های نظامی، محاکمه‌های کمیسیون‌ها را ببینند.
محمد و در مجموع ۴ متهم دیگر در گوانتانامو در حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ با استفاده از هواپیماهای مسافربری ربوده شده متهم شدند که نزدیک به ۳ هزار نفر را در نیویارک، واشنگتن و پنسیلوانیا کشته‌اند.
متهم چهارم با موافقت‌نامه موافقت نکرد و متهم پنجم سال گذشته به لحاظ روانی از ادامه محاکمه ناتوان شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا