آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانمنطقه

پنتاگون بیانیه داد/ اعلام وضعیت آماده‌باش در چند پایگاه نظامی آمریکا در اروپا

خبرگزاری دید: وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به‌دلیل احتمال وقوع حمله تروریستی، برای اطمینان از ایمنی اعضای نظامیانمان، سطح آماده‌باش چند پایگاه نظامی آمریکایی در اروپا را افزایش دادیم.

پنتاگون بیانیه داد/ اعلام وضعیت آماده‌باش در چند پایگاه نظامی آمریکا در اروپا

در این بیانیه تاکید شد: فرماندهی اروپایی ایالات متحده آمریکا (USEUCOM) همیشه عوامل مختلفی که بر امنیت نظامیان آمریکایی در خارج از کشور تاثیر می‌گذارد را بررسی می‌کند و به عنوان بخشی از این تلاش، چنین تدابیری اتخاذ کرده‌ایم.

پنتاگون تصریح کرد: بنا به دلایل امنیتی، اقدامات خاصی انجام نخواهیم داد، اما محتاط خواهیم بود. فرماندهی اروپایی ایالات متحده آمریکا به کادر خود توصیه می‌کند همیشه هوشیار باشند.

پایگاه‌های نظامی آمریکا در بلغارستان، ایتالیا، رومانی و آلمان به حالت آماده‌باش «چارلی» هستند، این بالاترین سطح امنیتی برای پایگاه‌های نظامی آمریکا است که در ده سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در همین حال دو مقام آمریکایی در صحبت با سی ان ان فاش کردند که طی تعطیلات آخر هفته، بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر اروپا در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند. سطح حفاظت از نیروها به دومین سطح بالا افزایش یافته است. این اقدام به دلیل نگرانی‌ از احتمال حمله تروریستی علیه نیروها یا تأسیسات نظامی آمریکا، صورت گرفت.

این دو مقام گفتند پایگاه‌های نظامی، از جمله «فرماندهی اروپایی ایالات متحده آمریکا» در اشتوتگارت آلمان، یک‌شنبه ۱۰ سرطان، سطح هشدار خود را به وضعیت حفاظت از نیروی «چارلی» ارتقا دادند.

سطح چارلی (FPCON CHARLIE) به این معناست اطلاعاتی در دست آمریکا است که بر أساس آن احتمال حمله تروریستی قریب‌الوقوع وجود دارد و تدابیر امنیتی ویژه‌ای اجرا می‌شود تا از نیروها و تأسیسات نظامی محافظت شود. این تدابیر شامل افزایش نظارت، بازرسی‌های بیشتر و محدودیت‌های دسترسی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا