آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهخبر های مهم

پوتین برای به رسمیت شناختن طا-لبان شرط گذاشت

خبرگزاری دید: ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه در گفتگو با خبرنگاران در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، برای به رسمیت شناختن طا-لبان شرط گذاشت.

آقای پوتین، رئیس جمهور روسیه می گوید که عضویت افغانستان در سازمان همکاری شانگهای و به‌رسمیت‌شناختن طا-لبان به پیشرفت اوضاع بستگی دارد.

پوتین پس از پایان نشست شانگهای در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، به خبرنگاران گفته است که روسیه در مورد عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای، به تنهایی تصمیم‌گیری نمی‌کند.

وی همچنان اذعان کرده است که مسکو پیام‌های را از سوی طا-لبان در راستای مبارزه با «ترورسیم» دریافت کرده است و آنان در زمینه مبارزه با «تروریسم» متحد روسیه هستند.

رییس جمهور روسیه افزوده است: «البته که طا-لبان متحد ما در جنگ علیه تروریسم هستند، زیرا هر مقامی علاقه‌مند ثبات در کشوری است که آنان [طا-لبان] آن را اداره می‌کنند.»

پوتین خاطرنشان کرده که هنوز موضوعات در افغانستان تحت سلطه طا-لبان باقی مانده است که نیاز به توجه دوام‌دار این گروه و جامعه جهانی دارد.

گفتنی است که ماه گذشته رییس جمهور روسیه در تاشکند، پایتخت ازبکستان، گفته بود که به دلیل تسلط طا-لبان بر افغانستان، برقرار کردن روابط با این گروه ضروری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا