آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهممنطقه

پیمان‌امنیت‌جمعی: کانون اصلی بی‌ثباتی در آسیای‌مرکزی افغانستان است

خبرگزاری دید: امانگالی تاسماگامبتوف، دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی با تأکید بر اینکه کانون اصلی بی ثباتی در آسیای مرکزی هنوز هم افغانستان است گفته است که نه تنها احتمال گسترش بیشتر تروریزم و ​​قاچاق مواد مخدر از افغانستان کاهش نیافته است، بلکه شکل‌های جدیدی پیدا کرده است.

پیمان‌امنیت‌جمعی: کانون اصلی بی‌ثباتی در آسیای‌مرکزی افغانستان است

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی روز گذشته( ۲۹ سرطان) در نشست شورای‌امنیت سازمان‌ملل گفته است؛ به‌رغم تغییرات تشویق‌کننده در آن کشور (افغانستان)، احتمال گسترش تروریزم، ایدیولوژی افراطی و قاچاق مواد مخدر نه تنها رو به کاهش است، بلکه در عوض شکل‌های جدیدی پیدا می‌کند.


تاسماگامبتوف خاطرنشان کرده است که سازمان پیمان امنیت جمعی سایر چالش‌های ناشی از “علائم رقابت بر سر منابع طبیعی آن منطقه، در درجه اول منابع آب را که ممکن جرقه درگیری‌های میان‌دولتی باشد” تحت نظر دارد و ثبت می‌کند.
دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی ادامه داده است که یک گروه کاری در مورد افغانستان زیر نظر شورای وزیران خارجه این سازمان کار می‌کند و نمایندگان نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد، کشورهای مشترک المنافع (CIS)، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و همچنین سفارت‌خانه‌ها، افغانستان و کشورهای ثالث را گرد هم می‌آورد.


تاسماگامبتوف خاطرنشان کرده است که سازمان پیمان امنیت جمعی همچنین اقدامات عملی گسترده‌ای را با هدف کاهش تنش‌ها و تقویت مرز افغانستان و تاجیکستان تطبیق می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا