آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوجهانخبر های مهممنطقه

چین حمایت قاطع خود را از تشکیل کشور فلسطین اعلام کرد

خبرگزاری دید: شی جین پینگ،رئیس جمهور چین، اعلام کرد که این کشور از تشکیل فلسطین به عنوان یک کشور با مرکزیت بیت المقدس و همچنین عضویت کامل این کشور در سازمان ملل متحد حمایت می کند.

رئیس جمهور چین در جریان سخنرانی خود در مورد وضعیت  فلسطین مطرح کرد که «خاورمیانه سرزمینی است که چشم اندازهای وسیعی برای توسعه دارد، اما جنگ همچنان در آن جریان دارد. از اکتبر گذشته، درگیری فلسطین و اسرائیل به شدت افزایش یافته و مردم را در رنج های عظیمی قرار داده است. جنگ نباید به طور نامحدود ادامه یابد و عدالت نباید برای همیشه غایب باشد.»

وی همچنین در مورد حل بحران فلسطین گفت که «تعهد به راه حل دو کشوری نباید متزلزل شود. چین قاطعانه از تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای ۱۹۶۷ و با پایتختی بین المقدس شرقی از حاکمیت کامل برخوردار است، حمایت می کند.»

شی در بخش دیگری از جریان این سخنرانی عنوان کرد که کشورش متعهد به ارائه کمک‌های بشردوستانه به فلسطین است.

شی گفت که علاوه بر ۱۰۰ میلیون یوان کمک‌های بشردوستانه اضطراری قبلی، چین ۵۰۰ میلیون یوان کمک اضافی در راستای کمک به کاهش بحران انسانی در غزه و حمایت از بازسازی پس از جنگ ارائه خواهد داد.

او افزون بر این از اهدای ۳ میلیون دالر کمک به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در راستای کمک های بشردوستانه اضطراری خبر داد.

رئیس جمهور چین همچنین در جریان سخنرانی خود در کنفرانس صلح که با حضور کشورهای عربی به مدت پنج روز در پکن برگزار شده است مطرح کرد که این کشور از کنفرانس صلح بسیار گسترده برای حل جنگ در غزه حمایت می کند.

این کنفرانس بین المللی بین چین و کشورهای عربی با هدف گسترش و تعمیق اجماع بین چین و کشورهای عربی برگزار شده است.

در بخشی از این نشست قرار است چین و کشورهای عربی بیانیه مشترکی در مورد مسئله فلسطین صادر کنند.

در این رویداد درحالی مسئله فلسطین مورد بحث قرار گرفته که پکن در تلاش بوده تا خود را به عنوان میانجی در این قضیه نشان دهد.

به طوری که چین در تلاش است تا در حل بحران مسئله در خاورمیانه به نقشی مهم و پررنگ برسد.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه چین مطرح کرده بود که پکن همیشه قاطعانه از آرمان عادلانه فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

چندی پیش نیز اعلام کرده بود که به همکاری با جامعه بین المللی برای ایفای نقش سازنده در پایان دادن به مناقشه فلسطین ادامه خواهد داد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا