آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجهانچینحقوق بشرخبر های مهم

چین: غرب مسئولیت دخالت و بی عدالتی‌های خود در قاره آفریقا را بپذیرد

خبرگزاری دید: «فو تسونگ» نماینده دائم چین در ملل متحد از کشورهای غربی خواست تا برای اصلاح بی‌عدالتی‌های تاریخی در آفریقا، باید مسئولیت های تاریخی خود را به دوش بکشند، از اقدامات نادرست مانند دخالت خارجی و فشار و تحریم‌ها دست بردارند و آینده آفریقا را به مردم آفریقا برگردانند.

چین: غرب مسئولیت دخالت و بی عدالتی‌های خود در قاره آفریقا را بپذیرد

«فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد، روز گذشته( ۲۲ اسد – ۱۲ اوت)، در سخنرانی خود در نشست عالی رتبه شورای امنیت در مورد اصلاح بی‌عدالتی‌های تاریخی در آفریقا، تاکید کرد که برای اصلاح بی‌عدالتی‌های تاریخی در آفریقا، قبل از همه باید آشکارا با رفتار استعمار و هژمونیسم مخالفت کرد.

وی افزود: کشورهای غربی باید مسئولیت های تاریخی خود را به دوش بکشند، از اقدامات نادرست مانند دخالت خارجی و فشار و تحریم‌ها دست بردارند و آینده آفریقا را به مردم آفریقا برگردانند.

فو تسونگ گفت : کشورهای آفریقایی با ارتقای جایگاه خود در صحنه سیاسی جهانی و در نقشه اقتصادی بین‌المللی، به اعضای اصلی جنوب جهانی، قطب مهم جهان چندقطبی و مشارکت‌کنندگان کلیدی در حکمرانی جهانی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: در عین حال، قاره آفریقا هنوز با چالش‌های زیادی برای صلح و توسعه مواجه است، کشورهای آفریقایی هنوز از احترام بین المللی که شایسته آن هستند برخوردار نیستند، انتظارات مردم آفریقا هنوز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است و نفوذ بین المللی آفریقا هنوز به طور کامل نشان داده نشده است.

نماینده چین تاکید کرد که برای اصلاح بی‌عدالتی‌های تاریخی در آفریقا، باید اصلاح ساختارهای حکومتی چندجانبه تسریع پیدا کند.

وی افزود : چین مایل است با شرکای بین‌المللی برای کمک به آفریقا در توسعه و احیای آن، اصلاح بی‌عدالتی‌های تاریخی، و ترویج ساختن نظم سیاسی و اقتصادی بین‌المللی جدید عادلانه‌تر و معقول‌تر تلاش کند تا نمایندگی حقیقی، خواست‌ها و قدرت تصمیم‌گیری آفریقا در سیستم حکمرانی چندجانبه تقویت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا