آخرین اخباراسلایدشوجهانچینحقوق بشرخبر های مهمسیاستمنطقه

چین و ترکیه برعضویت فلسطین در سازمان‌ملل تاکید کردند

خبرگزاری دید: هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مطبوعاتی مشترک با وانگ یی همتای چینی خود در پکن با اشاره به حساسیت چین در مورد مسئله فلسطین و قدردانی حمایت این کشور از راهکار دو دولتی گفت: فراخوان تشکیل کنفرانس بین‌المللی گسترده، موثر و صاحب الاختیار توسط شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین برای مسئله فلسطین حائز اهمیت است. در همین حال وزیر امور خارجه چین نیز گفت: چین و ترکیه باید با تقویت هماهنگی بین خود به تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل عادلانه و دائمی برای مسئله فلسطین در اسرع وقت شتاب بخشند. وی افزود: چین و ترکیه از عضویت فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه چین در این نشست خبری مشترک گفت: آتش‌بس باید در اسرع وقت در غزه حاصل شود. راه برون رفت از مشکل فلسطین راه‌حل دو دولتی است. وی تاکید داشت؛ چین و ترکیه از عضویت فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کنند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: پکن و آنکارا باید همکاری خود را تقویت کنند، با انواع هژمونی و سیاست قدرت مخالفت کنند و حکمرانی جهانی را به سطح عادلانه ارتقا دهند.

فیدان با اشاره با اینکه تمامی تحولات آسیا-اقیانوسیه و بازتاب ژئوپلتیکی آن‌‌ها را از نزدیک پی‌گیری می‌کنیم افزود:به نظر ما چالش‌های این منطقه نیاز به چند جانبه گرایی موثر، تلاش‌ بر ایجاد گفت‌گو‌های سازنده و همکاری‌های متکی به اولویت‌های مشترک دارد. روابط بین ترکیه و چین به ایجاد صلح، رفاه و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا