آخرین اخباراسلایدشوایرانجنگجهانخبر های مهم

کاخ سفید: هیچ نقشی در حمله به کنسولگری ایران نداشتیم

خبرگزاری دید: جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفیددرباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: “خیلی صریح می گویم ما هیچ نقشی در حمله دمشق نداشتیم و به هیچ وجه بخشی از آن نبودیم.”

به نقل از ایرنا؛ جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته سه شنبه (۱۴ حمل) به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا انتظار دارد ایران حمله در دمشق را تلافی کند؟  پاسخ داد: «من نمی توانم تصمیم گیری رهبر عالی ایران یا سپاه را پیش بینی کنم. اما خیلی صریح می گویم ما هیچ نقشی در حمله دمشق نداشتیم و به هیچ وجه بخشی از آن نبودیم.»

این سخنگوی دولت جو بایدن افزود: «بنابراین اظهارات وزیرخارجه ایران  مبنی بر اینکه آمریکا باید مسولیت پذیر شود، بی پایه و اساس است. ما مانند همیشه محافظت از نیروهای خود را بسیار جدی می گیریم. ما از نیروها و پایگاه های خود در عراق و سوریه محافظت خواهیم کرد.»

در همین حال؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: “در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد روز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا