آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشررسانه‌هازنانکودکانمنطقهمهاجرت

کارگردان افغانستانی فیلم “سفر نامعلوم” در ترکیه جایزه گرفت

خبرگزاری دید: چهاردهمین جشنواره روز بین‌المللی هنر در تاریخ ۶ تا ۹ ژوئن در شهر ترابزون ترکیه برگزار شده و آهنگسازان، خوانندگان، نقاشان، کاریکاتوریست‌ها، نویسندگان ترکیه، افغانستان، جمهوری ترک قبرس شمالی، گرجستان، ایران و روسیه در این جشنواره شرکت کردند. فیلم «سفر نامعلوم» به کارگردانی عباس محمدی، سینماگر افغانستان در این جشنواره بین‌المللی که به مدت ۴ روز ادامه یافت، به نمایش درآمده، مورد تشویق قرار گرفته و لوح تقدیر به کارگردان این فیلم اهدا شد.

کارگردان افغانستانی فیلم "سفر نامعلوم" در ترکیه جایزه گرفت

به نقل از آنادولو محمدی اظهارداشت: «فیلم سینمایی «سفر نامعلوم» در شهر ترابزون ساخته شده و ۲۰ نفر در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. می‌خواستم از طریق هنر سینما به جامعه و افغانستان خدمت کنم تا بتوانم هنر و فرهنگ کشورم را به نمایش بگذارم».

وی با بیان اینکه در طول تهیه این فیلم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است، تصریح کرد: «در زمینه دریافت مجوز ساخت فیلم، تهیه تجهیزات مورد استفاده در ساخت فیلم مانند دوربین فیلمبرداری، مکان‌های تاریخی، بیمارستان‌ها، کمبود بازیگران حرفه‌ای و بودجه با مشکلات زیادی مواجه شدم. فیلمسازان افغانستان مانند سایر کشورها هیچ حمایتی از سوی دولت ندارند و تمام مشکلات ساخت فیلم بر دوش فیلمساز است».

این کارگردان افغانستانی در ادامه اضافه کرد: «اگر سینمای کشورم مورد حمایت دولت قرار نگیرد، فکر نمی‌کنم کار موفقی باشد، زیرا ساخت یک فیلم بودجه می‌خواهد، بدون حمایت دولت، برای هنرمندان دشوار خواهد بود که بتوانند فیلم بسازند».

محمدی در پایان توضیح داد: «اهداف این فیلم مهاجرت غیرقانونی، مهاجر بی خانمان یعنی زندگی و سفر نامعلوم پناهجویان در طول مهاجرتشان است. هیچ چیز در مورد اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد و چه خطراتی متوجه این مهاجر خواهد شد، معلوم نیست. سرنوشت در انتظار این مهاجر است، او زندگی نامعلومی دارد و به آن ادامه می‌دهد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا