آخرین اخباراجتماعاسلایدشواقتصاد و توسعه

کار ساخت یک نیروگاه بزرگ برق در جوزجان آغاز شد

خبرگزاری دید: مسئولان در شرکت برشنا افغانستان می گوید که کار ساخت یک نیروگاه بزرگ برق در ولسوالی‌های پنج‌گانه آقچه‌ی ولایت جوزجان آغاز شده است.

مسوولان شرکت برشنا گفته است که کار ساخت این نیروگاه برق ۳۹۰ میلیون افغانی هزینه برمی‌دارد و کار آن تا یک سال آینده به پایان خواهد رسید.

گفته می شود که در این پروژه انتقال لین ۲۲۰ کیلوولت از ترکمنستان و شبکه توزیع آن نیز شامل است.

با این حال صفی‌الله احمدزی رییس عملیاتی شرکت برشنا می گوید:«قیمت مجموعی این پروژه ۳۹۰ میلیون افغانی است. این پروژه از سه بخش تشکیل شده است: شبکه توزیع، لین انتقال برق و ساب‌استیشن.»

گل حیدر شفق، والی جوزجان گفت: «نگه‌داری این پروژه‌ها به دوش مردم نیز است. کار روی پروژه‌های لین و پایه برق و سرک‌ها که آغاز شده است، تنها به‌عهده حکومت نیست و مردم نیز باید در نگه‌داری آن‌ها همکاری کنند.»

محمد انور رحیمی یکی از بزرگان قومی در ولایت جوزجان می گوید:«وقتی این نیروگاه ساخته شود و برق برای ما برسد، صنعت قالین صد در صد در اینجا رشد خواهد کرد.»

پس از روی کار آمدن حکومت سرپرست طا-لبان، این بزرگ‌ترین پروژه برق در ولسوالی‌های پنج‌گانه آقچه جوزجان است که عملی می‌شود. با عملی شدن این پروژه برای نزدیک به ۱۰۰ تن زمینه کار فراهم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا