آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرزنان

کانگرس آمریکا: محدودیت‌های «غیرانسانی» طالبان، کنترول بر زندگی خصوصی زنان را تشدید کرده است

خبرگزاری دید: کانگرس ایالات متحده در اعلامیه‌ای گفته است که پس از اگست ۲۰۲۱، وضعیت زنان در افغانستانِ زیر اداره طالبان به «طرز چشمگیری» بدتر شده است.

مجلس نمایندگان امریکا می‌افزاید که «محدودیت ‌های شدید و غیرانسانی اعمال شده توسط طالبان» کنترول بر زندگی خصوصی زنان در افغانستان را تشدید کرده است.

بر بنیاد این اعلامیه، کمیسیون حقوق ‌بشر مجلس نمایندگان ایالات متحده به مناسبت سومین سالگرد بازگشت طالبان در افغانستان نشستی را با اشتراک هیدربار معاون دیدبان حقوق ‌بشر، میترا مهران عضو وکلای عفو بین‌الملل و وحیده امیری زن معترض از افغانستان برگزار می‌کند.

در این اعلامیه آمده است: « فهرست رو به رشد محدودیت‌ های شدید و غیرانسانی اعمال شده توسط طالبان، از جمله منع زنان از کار و محرومیت از دست‌ رسی آنان به آموزش، توانایی زنان را برای مشارکت در زندگی عمومی افغانستان به شدت کاهش داده و کنترول بر زندگی خصوصی زنان را تشدید کرده است.»

در اعلامیه کانگرس همچنین گفته شده که محدودیت‌های وضع شده از سوی طالبان و پیامدهای گسترده‌ای آن از جمله تشدید بحران ‌های اقتصادی و بشردوستانه در افغانستان، توسط وزارت خارجه امریکا، آژانس ‌های مختلف سازمان ملل متحد و بسیاری از سازمان‌ های حقوق‌ بشری مستند شده است.

در این اعلامیه آمده است که اشتراک کنندگان در نشست کمیسیون حقوق ‌بشر کانگرس، وضعیت کنونی حقوق ‌بشر و زنان و دختران افغانستان را شرح خواهند داد و بر بنیاد توصیه‌ های آنان، کانگرس اقدام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا