آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

کانگرس امریکا لایحه جلوگیری استفاده طا-لبان از کمک‌ها را تصویب می‌کند

خبرگزاری دید: بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته که طا-لبان در برنامه‌های کمک‌رسانی سازمان ملل به گونه موثر رخنه کرده که تهدیدی علیه جهان است.

جان اف سوپکو بازرس خاص امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) به تازگی در نشستی که به میزبانی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان برگزار شد، گفته که لایحه‌ای از سوی کانگرس ایالات متحده تصویب خواهد شد که مانع رسیدن هرگونه کمک مستقیم و غیر مستقیم به طا-لبان می‌شود.

سوپکو افزوده که این لایحه از سوی مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شده و قرار است برای تایید به مجلس سنای این کشور برود.

وی بیان داشته است: در حال حاضر در مجلس نمایند‌گان، لایحه وجود دارد که تصویب شده است، اکنون باید به سنا برود، این لایحه وزیر امور خارجه و مدیر کمک‌ها را از دادن هر گونه منابع مالی به افغانستان منع می‌کند، اگر مستقیم یا غیر مستقیم به طالبان برسد، این یک مسئله جدی است.

به گفته وی، اگر این لایحه تصویب شود پیامدهای جدی به برنامه کمک‌رسانی به افغانستان خواهد داشت.

سوپکو همچنان با اشاره به این که وضعیت اقتصادی و اجتماعی افغانستان و انتظارات ایالات متحده غیرواقعی است, تاکید کرده است: طا-لبان به گونه موثر در برنامه‌های کمک‌رسانی سازمان ملل رخنه کرده که تهدیدی علیه جهان است.

ایالات متحده امریکا پس از خروج نیروهایش از افغانستان کمک‌های بشری را به این کشور ادامه داده و از ماه اگست سال ۲۰۲۱ به این‌سو به‌عنوان بزرگ‌ترین کمک کننده حدود ٢ میلیارد دالر را به این کشور فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا