آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

کاهش صد در صدی کشت کوکنار در افغانستان؛ طالبان خواستار همکاری سازمان‌ها با کشاورزان شد

خبرگزاری دید: حمدالله فطرت، معاون سخن‌گوی حکومت سرپرست امروز پنج‌شنبه، ۲۲ سنبله، در یک پیام صوتی به رسانه‌ها می‌گوید، با آن‌که طی سال‌های گذشته افغانستان در بین کشورهای منطقه و جهان، یکی از کشورهای تولید کننده و صادر کننده بزرگ مواد مخدر بوده اما با تسلط دوباره‌ی این گروه در افغانستان، کشت کوکنار به صفر رسیده و جلو استفاده و قاچاق آن نیز گرفته شده است.

فطرت نیز بیان داشت این‌که تا کنون هزاران معتاد مبتلا به مواد مخدر از سطح کشور جمع‌آوری و به شفاخانه ها جهت تداوی فرستاده شده اند.

به گفته‌ فطرت، صدها معتاد مبتلا به مواد مخدر پس از صحت‌یابی شامل برنامه‌های حرفوی و آموزشی کوتاه مدت و دراز مدت گردیده، و پس از فراغت از این حرفه‌ها اکنون شامل کار شده اند.

معاون سخن‌گوی طالبان با بیان اینکه حکومت سرپرست به هدف مبارزه با کشت، قاچاق و استعمال مواد مخدر مصمم است، افزود که پس از فرمان رهبر شان، کمیسیونی نیز با عضویت شماری از مسئولان وزارت‌خانه‌ها تشکیل شده، تا در این مورد بیش‌تر کار کنند.

بر اساس اظهارات فطرت، این کمیسیون تلاش می‌کند تا برای کشاورزانی که زمین های کشت کوکنار شان تخریب شده، کشت بدیل را جای‌گزین کوکنار در افغانستان نماید.

او در اخیر از کشورها، سازمان‌ها و نهادهای ملی و بین‌المللی نیز خواست که به هدف همکاری مشترک با حکومت سرپرست افغانستان برای جلوگیری از کشت، قاچاق و استعمال مواد مخدر، مردم افغانستان را همکاری نمایند.

به گفته‌ی فطرت، پس از آن که جلو کشت و استعمال مواد مخدر در افغانستان گرفته شده، کشاورزان با مشکل‌های زیادی مواجه گردیده، افزود که برای کشت بدیل کوکنار و همکاری با کشاورزان سازمان‌ها و کشورهای منطقه و جهان باید افغانستان را تنها نگذارند.

معاون سخن‌گوی طالبان تغییرات اقلیمی را نیز یکی دیگر از عواملی دانست که کشاورزان در افغانستان زیان‌ دیده و نیازمند کمک‌ها هستند.

نویسنده: احمدی – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا