آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرحکومتخبر های مهمزنانسیاست

کرزی خطاب به طالبان: عاجل، درب مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران باز کنید

خبرگزاری دید: حامد‌کرزی، رئیس‌جمهور‌اسبق کشور در پیامی به مناسبت فرا رسیدن (۲۸ اسد) سالروز استرداد استقلال افغانستان خطاب به حکومت‌سرپرست گفته است: بار دیگر به حکومت اسلامی سرپرست فریاد می‌زنم که درب مکاتب و دانشگاه‌ها را به‌روی دختران کشور هرچه زودتر باز کند، تا دختران با نگین علم مجهز شوند. وی افزوده است: آینده روشن ما بدون شک وابسته به تعلیم و تربیه نسل جوان است و ضروری است که همه در رشد تعلیم و تربیه تلاش نماییم.

کرزی خطاب به طالبان: عاجل، درب مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران باز کنید

حامد کرزی رئیس جمهور اسبق کشور امروز(۲۸ اسد) با انتشار پیامی به همین مناسبت در صفحه فیس‌بوک خود با اشاره به اینکه، تعلیم و وحدت ملی قوت است که کشور ما را مستحکم نگه میدارد،گفته است: چنانچه افغانستان خانه مشترک همه افغانستانی‌ها است امیدوارم هر شهروند کشورم با حس مالکیت و آزادی برای آبادی کشور جای داشته باشد و تلاش کند.

کرزی در پیام خود به هموطنان آورده است: “خواهران و برادران عزیز؛ افغانستانی‌ها یازده پنج سال قبل از امروز از وحدت و شهامت عالی، استقلال گرفتند و الگوی بارز آزادی به کشور‌های تحت استعمار شدند. استقلال‌داشتن، فخر بزرگیست و میتوان آن را با رهایی از نیاز دیگران و خودسازی حفظ کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا