آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاست

کرن‌دکر: نشست چهارم‌دوحه در راه است/ موضوع تعیین نماینده ویژه و تأمین حقوق‌زنان در روی میز گفتگوها

 خبرگزاری دید: کرن‌دکر، سرپرست سفارت آمریکا برای افغانستان با اشاره به اینکه موضوع تعیین نماینده ویژه سازمان ملل‌متحد به قوت روی میز قرار دارد از آمادگی‌ برای برگزاری نشست چهارم دوحه در مورد افغانستان خبر داده است. وی همچنین تصریح می کند که تسلیم خواسته های طالبان نشده و تأمین حقوق زنان افغانستان در مرکز استراتژی‌های نشست‌های دوحه قرار داشته و دارد.

کرن‌دکر: نشست چهارم‌دوحه در راه است/ موضوع تعیین نماینده ویژه و تأمین حقوق‌زنان در روی میز گفتگوها

کرن‌دکر با اذعان به اینکه مشکلات افغانستان پیچیده و مغلق است تأکید داشت که ملل‌متحد می‌خواهد نماینده ویژه خود را تعیین کند.

وی در ادامه درباره سومین نشست دوحه گفته است: «نمایندگان به صراحت این موضوع را به سازمان ملل‌متحد بیان کردند، پروسه افغانستان بسیار مغلق و پیچیده بود و باید کسی مسئول این کار باشد. بنابراین، انتصاب یک شخصیت مرکزی برای سازماندهی همه این‌ها هنوز هم روی میز است.»

خانم دکر با تأکید بر اینکه جهان، حکومت کنونی افغانستان را براساس اقدامات‌‌اش قضاوت می‌کند افزود: در نشست سوم دوحه نمایند‌گان ویژه کشورها، تأمین حقوق زنان افغانستان را در مرکز استراتژی‌های خود قرار دادند.

دکر درباره رفع تحریم‌ها علیه طا-لبان می‌گوید؛ که در عمل هیچ اتفاقی برای رفع تحریم‌ها یا ادغام حکومت سرپرست با جامعه جهانی اتفاق نیفتاده است. وی تصریح کرد: “ما تسلیم خواسته‌های طالبان نشده‌ایم. طالبان خواسته‌هایی دارند که به آن نرسیده‌اند. آنها می‌خواهند ذخایر ارزی آزاد شود. تحریم‌ها برداشته شود. کرسی افغانستان در ملل متحد به طالبان داده شود اما چنین چیزهایی اتفاق نیفتاده است.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا