آخرین اخباراجتماعاسلایدشوجنگحقوق بشرخبر های مهممنطقه

کشاورزان غزه‌ای، اراضی تخریب‌شده توسط اسرائیل را احیا می‌کنند

​​خبرگزاری دید: کشاورزان اهل بیت لاهیه در شمال نوار غزه در حال تلاش برای احیای زمین‌های کشاورزی تخریب شده توسط ارتش اسرائیل هستند.

کشاورزان غزه‌ای، اراضی تخریب‌شده توسط اسرائیل را احیا می‌کنند

به نقل از آنادولو؛ پس از آغاز حملات اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ هزاران تن بمب بر روی زمین‌های کشاورزی و چاه‌های آب غزه بارید که منجر به آسیب جدی شد.

با وجود تمام مشکلاتی که جنگ به همراه داشت، یوسف ابو ربیع، کشاورز فلسطینی، آستین‌های خود را بالا زد تا دوباره زمین خود را آباد کند.

ابو ربیع که از محصولاتی که به دلیل بی توجهی به آنها در زمان اشغال بیت لاهیه توسط ارتش اسرائیل خشک شده بود، بذرهایی به دست آورد، موفق شد یک نهالستان کوچک تأسیس کند و هزاران نهال بکارد.

با الگو قرار دادن زحمات او، سایر کشاورزان نیز دوباره شروع به کاشت کردند.

ابوربیع با بیان اینکه با شروع جنگ، بخش کشاورزی تقریباً به طور کامل از بین رفت، اظهار داشت: کشت توت فرنگی در بیت لاهیه که به ویژه در فلسطین و در سراسر جهان شناخته شده بود، متوقف شد.

او خاطرنشان کرد: پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از بیت لاهیه، به خانه‌های خود بازگشته و تصمیم گرفتیم دوباره کاشت را آغاز و برای این کار ابتدا اقدام به کاشت نهال کردیم.

– کشاورزی برای فلسطینی‌ها “بخشی از مقاومت” است

ابوربیع با بیان اینکه کشاورزی «بخشی از مقاومت» فلسطینیان است، گفت: در مرحله اول از ماه مارس ۴۰ هزار اصله نهال فلفل و بادمجان شروع کردیم و در زمین‌های خودمان کاشتیم، بعداً کشاورزان دیگر به کشاورزی برگشتند، علاقه به نهال‌ها افزایش یافت و امروز ۱۵۰ هزار اصله نهال فلفل و بادمجان داریم. ما در تلاش هستیم تا سرزمین‌های خود را که توسط اسرائیل ویران شده است، احیا کنیم.

– اسرائیل به طور سیستماتیک زمین‌های کشاورزی را نابود می‌کند

علی الکیلانی، رئیس تعاونی کشاورزی غزه اظهار داشت که میزان تولیدات کشاورزی در شمال غزه و به ویژه در بیت لاهیه و بیت حانون به دلیل مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه هستند به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کیلانی مشکلات اصلی را «تخریب سیستماتیک زمین‌های کشاورزی، کمبود سوخت و انرژی، تخریب چاه‌های آب و نیاز به احیای بیشتر زمین‌های کشاورزی» عنوان کرد.

او با بیان اینکه برخی از زمین های کشاورزی به دلیل خطرناک بودن قابل ورود نیست و مابقی زمین های کوچک است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های کشاورزی به دلیل نبود بذر و سایر مواد در بازار افزایش چشمگیری داشته است. این امر باعث افزایش قیمت محصولات شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا