آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

کلمبیا در اعتراض به حملات در غزه فروش سوخت به اسرائیل را متوقف می‌کند

خبرگزاری دید: کلمبیا در اعتراض به تشدید حملات رژیم صهیونیستی در غزه و برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل به توقف جنگ فروش زغال سنگ خود به اسرائیل را متوقف نمود. وزارت های امور خارجه، مالیه و انرژی و تجارت کلمبیا تصمیم گرفته اند فروش سوخت به اسرائیل را متوقف کنند.


وزارت تجارت کلمبیا روز گذشته جمعه(۱۸ جوزا) اعلام کرد وزارت های امور خارجه، مالیه و انرژی و تجارت کلمبیا تصمیم گرفته اند فروش سوخت به اسرائیل را متوقف کنند.
این تصمیم قرار است از سوی “گوستاو پترو”، رئیس جمهور کلمبیا، پس از بازگشت از سفر اروپا امضا شود.
کلمبیا از کشورهای برزگ تامین کننده سوخت رژیم صهیونیستی می باشد و این تصمیم بدون شک تاثیر منفی کلانی بر سکتور انرژی اسرائیل خواهد گذاشت.
 از آغاز حملات اسرائیل به غزه تاکنون روابط کشورهای امریکای جنوبی با تل آویو تیره شده است و این کشورها اگرچه تاکنون تحریمی را علیه اسرائیل اعمال نکرده اند اما از کانال های دیپلماتیک اعتراضات خود به حملات اسرائیل در غزه را ابراز داشته اند.
کلمبیا در سال گذشته نزدیک به چهارصد و پنجاه میلیون تن زغال سنگ به اسرائیل صادر کرده بود.
براساس گزارشات یک پنجم تولیدات برق اسرائیل به زغال سنگ وابسته است و به نظر می رسد توقف فروش زغال سنگ کلمبیا به اسرائیل تولید برق در اسرائیل را سه درصد کاهش دهد.
باید گفت ماه گذشته میلادی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نیز تجارت ترکیه با اسرائیل را به طور کامل متوقف اعلام نمود.
کلمبیا و اسرائیل از گذشته روابط خوبی دشته اند و در سال دو هزار و بیست میلادی توافق تجارت آزاد را امضا کردند.
با شروع حملات اسرائیل به غزه اما این روابط تیره شد و رئیس جمهور کلمبیا اسرائیل را به نسل کشی در غزه متهم نمود.
بنیامین نتانیاهو در واکنش به اظهارات پترو او را یک چهره ضد یهود حامی حماس خواند.
روابط کلمبیا و اسرائیل از ماه می به تیرگی گرایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا