آخرین اخباراسلایدشوپاکستانحقوق بشر

کمیسیون حقوق بشر پاکستان به شورای امنیت: در تعامل با طا-لبان تجدید نظر کنید

خبرگزاری دید: کمیسیون حقوق بشر پاکستان در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به رشد افراط‌گرایی و نقض حقوق بشر خواستار تجدید نظر اعضای این شورا در تعامل با طا-لبان شده است.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان به تازگی در نامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای عضو آن خواسته تا در تصمیم خود برای تعامل با حکومت طا-لبان در افغانستان تجدید نظر کنند.

این درخواست پیش از سومین نشست فرستاده‌های ویژه و نمایندگان ویژه در مورد افغانستان در دوحه قطر مطرح می‌شود.

منیزه جهانگیر رییس این کمیسیون در نامه‌ای خطاب به شعبه دبیرخانه شورای امنیت، بر تشدید نقض حقوق بشر در افغانستان تحت حاکمیت طا-لبان و ظلم شدید بر زنان و اقلیت‌های مذهبی تاکید کرده است.

در این نامه تاکید شده است که تعامل با طا-لبان باید مشروط به تعهد آن‌ها برای پایان دادن به آپارتاید جنسیتی و حمایت از حقوق اساسی بشری شهروندان این کشور باشد.

نگرانی‌های این کمیسیون فراتر از مرزهای افغانستان نیز است.

این کمیسیون گفته که پس از روی کار آمدن طا-لبان شاهد افزایش نگران‌کننده ستیزه‌جویی و افراط‌گرایی مذهبی در خیبر پختونخوا بوده است.

این کمیسیون افزایش خشونت را به تی‌تی‌پی و طا-لبان افغانستان مرتبط دانسته است.

در این نامه آمده است: «سیاست تبعیض و خشونت نهادینه شده طا-لبان افغانستان علیه زنان در افغانستان، تحریک طا-لبان پاکستان و ملاهای تندرو را در پاکستان جسور کرده و منجر به نقض مداوم و فاحش حقوق زنان شده است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا