آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانحقوق بشرخبر های مهمگزارشمنطقهمهاجرت

کمیشنرعالی ملل‌متحد برای بررسی وضعیت مهاجران افغانستان به پاکستان می‌رود

خبرگزاری دید: فیلیپو گرانده کمیشنر عالی پناهنده‌گان ملل متحد برای بررسی مشکلات پناهنده‌گان افغانستان در یک سفر ۳ روزه عازم پاکستان است . وی در این سفر با سران حکومت پاکستان و همچنین نمایندگان مهاجرین افغانستان در ان کشور ملاقات خواهد کرد. مشکلات پناه‌جویان کشور در پاکستان نیز با مقامات اسلام آباد رایزنی خواهد شد.

کمیشنرعالی ملل‌متحد برای بررسی وضعیت مهاجران افغانستان به پاکستان می‌رود

در حالی که روند اخراج پناهنده‌گان افغان از پاکستان دوباره آغاز شده، قیصر آفریدی سخنگوی کمیشنری عالی امور پناهنده گان ملل متحد در پاکستان از سفر ۳ روزه فیلیپو گرانده، کمیشنر عالی امور پناهنده‌گان ملل متحد برای گفتگو با مقامات اسلام اباد در رابطه به اوضاع پناه‌جویان افغانستان به آن کشور خبر داده است.

به نقل از رسانه‌های پاکستانی؛ فیلیپو گرانده نخست به شهر پشاور، مرکز ایالت خیبرپختونخوا می‌رود، جایی که بیشترین مهاجران افغانستان زندگی می‌کنند، سپس او به شهر اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان خواهد رفت.

تعداد دقیق پناهنده‌گان افغانستان در پاکستان معلوم نیست، اما براساس گزارش کمیشنری عالی امور پناهنده‌گان ملل متحد، تعداد مجموعی مهاجرین کشورمان در پاکستان بیش از سه میلیون تن است که کمتر از یک میلیون آن کارت‌های ویژۀ مهاجرت دارند و ۱.۳ میلیون آن‌ها ثبت نشده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا