آخرین اخباراسلایدشوجنگحقوق بشرخبر های مهمزنانکودکانمنطقه

کوچ اجباری ۴۵۰ هزار فلسطینی در غزه توسط اسرائیل

خبرگزاری دید: محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی در غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل خواستار تخلیه شرق و مرکز خان یونس که آنجا را به عنوان «منطقه امن» اعلام کرده بود، شده؛ همچنین خواستار تخلیه دیرالبلح، مغازی و الزوايده نیز شده است. با این اقدامات وضعیت انسانی ۴۵۰ هزار فلسطینی در معرض خطر قرار گرفته است.

کوچ اجباری 450 هزار فلسطینی در غزه توسط اسرائیل

محمود بصل می گوید: به دلیل اشغالگری اسرائیل فلسطینیان ساکن در برخی مناطق و اردوگاه‌های غزه مجبور هستند از خانه‌ها و پناهگاه‌های ویران‌شده خود کوچ کنند و این وضعیت دشوار و اسفناکی است.

وی تاکید کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی، آوارگی اجباری به دلیل اعمال سیاست‌های “ترس، خشونت و گرسنگی” غیرقانونی است. اسرائیل بارها فلسطینیان ساکن در خان یونس و اردوگاههای آوارگان در منطقه مرکزی غزه را آواره کرده است.

بصل خاطرنشان نمود که بارها از سازمان ملل و دیوان دادگستری بین‌المللی خواسته تا اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا از سیاست خود در آواره کردن شهروندان فلسطینی در غزه دست بردارد.

کوچاندن اجباری فلسطینیان ، اعمال سیاست استعمار مهاجرتی، قتل عام فراگیر و کشتار بی حساب، تخریب مساکن و مزارع و روستاها و شهرها و در یک کلام اعمال شیوه های نژادپرستانه و استعماری از سیاست های رایج اسرائیل در طی ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین برای مقابله با خطر جمعیتی فلسطینیان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا