آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

گالوپ: نصف جمعیت افغانستان خواهان ترک کشور هستند

خبرگزاری دید: نهاد بین‌المللی گالوپ در گزارشی می‌گوید که بیشتر از نصف جمعیت افغانستان پس از رویکار آمدن حکومت طا-لبان خواهان ترک کشور هستند.

گالوپ

 

موسسه گالوپ بر اساس نظرسنجی که بین ماه‌های اگست و سپتمبر انجام داده نشان می‌دهد با خروج امریکا و به قدرت رسیدن طا-لبان، ۵۳ درصد نفوس این کشور خواهان ترک افغانستان هستند.
این نهاد با اشاره به رنج روزافزون مردم، در گزارشی گفته است: درصد افغان‌هایی که گفته‌اند می‌خواهند برای همیشه وطن خود را ترک کنند، در ماه اگست و سپتمبر سال گذشته به ۵۳ درصد افزایش یافت.

جمعیت افغانستان
به گفته این نهاد، این میزان درخواست برای ترک کشور، یکی از بالاترین درصدها در جهان در سال ۲۰۲۱ است.
در نظرسنجی این نهاد گفته شده است که افزایش تمایل افغان‌ها برای ترک کشورشان تقریباً در هر جمعیتی مشهود است، اما در میان مردان و کسانی که تحصیلات بالا دارند، شدید است.
در گزارش آمده است که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، درصد مردانی که گفته‌اند مایل به ترک هستند، ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جمعیت افغانستان
در همین حال، گالوپ می‌گوید گه تمایل برای مهاجرت در میان زنان افزایش چندانی نداشته است و از ۴۷ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.
گالوپ افزوده است که ماه‌ها پس از رویکار آمدن حکومت طا-لبان، دورنمای اقتصادی این کشور هنوز هم مبهم است و تخمین‌زده می‌شود که ۹۷ درصد افغان‌ها تا اواسط ۲۰۲۲ زیر خط فقر قرار گیرند.
بر بنیاد این گزارش، غذا و سرپناه از جمله دغدغه‌های اصلی مردم افغانستان بوده است.
این نهاد هشدار داده است که وضعیت ممکن با ادامه درگیری‌ها در اوکراین وخیم‌تر نیز شود.

جمعیت افغانستان

جمعیت افغانستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا