آخرین اخباراجتماعافغانستان

عثمانی:

گسترش ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است/ ماسک بزنید!

سرپرست وزارت صحت عامه در نشستی خبری گفت که شیوع ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است.

سرپرست وزارت صحت عامه در نشستی خبری گفت که شیوع ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز پنج‌شنبه(۱۹ سرطان) در یک نشست خبری از کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داده و گفت که خوشبختانه شیوع این ویروس، نسبت به دو ماه گذشته در کشور کاهش یافته است.
او همچان گفت که گردش و شیوع این ویروس هنوز در کشور وجود دارد و مردم نباید در برابر آن بی‌اعتنا باشند و برای جلوگیری از آن رهنمودهای صحی را رعایت نمایند.
همچنان سرپرست وزارت صحت عامه در رابطه به رفع چالش‌های کمبود اکسیجن در شفاخانه‌های کابل صحبت نموده گفت: چالش‌هایی که در رابطه به کمبود اکسیجن در شفاخانه‌های کووید-۱۹ وجود داشت، اکنون کاملاً برطرف گردیده و در حال حاضر در شفاخانه‌ها به قدر کافی اکسیجن وجود دارد، هم‌چنان قرار است ۵۰۰ پایه دستگاه کوچک تولید اکسیجن نیز خریداری شود و در شفاخانه‌ها توزیع گردد.
آقای عثمانی برای جلوگیری از ویروس کرونا از تمام شهروندان کشور خواست تا در بیرون از منزل و جاهای مزدحم از ماسک استفاده نمایند.
او همچنان بر استفاده از ماسک تکه‌ای/پارچه‌ای تاکید کرده گفت که ماسک تکه‌ای نیز در جلوگیری از ویروس کرونا موثر است و این ماسک در کنار این که ارزان و قابل شستن است، هر فرد می‌تواند آن را با استفاده از تکه در خانه نیز تهیه کند.
نامزد وزیر صحت عامه در ادامه سخنانش گفت که این وزارت یک ارزیابی را در پیوند به معافیت مردم در برابر این ویروس و افراد مبتلا به ویروس کرونا راه‌اندازی نموده است که این ارزیابی تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا