آخرین اخباراسلایدشوبرگزیدهخبر های مهم

گفت‌وگوی ایران و طا-لبان درباره اقدام مشترک علیه اسرائيل

خبرگزاری دید: مجله لانگ وار ژورنال در گزارش‌ی نوشته است که ایران و طا-لبان در باره اقدام مشترک علیه اسرائیل در حمایت از گروه حماس باهم گفت‌وگو کرده اند.

در گزارش این مجله آمده است که این گفت‌وگو در یک تماس تلفونی میان علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران و امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت سرپرست طا-لبان صورت گرفته است.

بربنیاد این گزارش، پیش از این گزارش‌گر ارشدی که با روزنامه «الاخبار دیلی» حزب الله لبنان کار می‌کند در مصاحبه‌ای در ۱۳ جون ادعا کرده بود که طا-لبان به تهران اطلاع داده اند که آماده هستند هزاران نیرو برای جنگ علیه اسرائیل مستقر کنند.

این مجله نوشته است که تهران میزبان نشست‌های مختلفی میان اعضای طا-لبان و حماس، در کنار سایر نشست‌ها در سطح بالا در مراسم تشییع جنازه ابراهیم رییسی، رییس جمهور پیشین ایران بوده است.

این در حالی است که پس از حمله موشکی و پهپادی ایران در ۱۳ اپریل به اسرائیل، طا-لبان به سرعت بیانیه‌ای در حمایت از این اقدام ایران در مورد اسرائیل صادر کردند.

گفتنی است که پس از به قدرت رسیدن دوباره طا-لبان در افغانستان روابط ایران و طا-لبان بیش‌تر از پیش نزدیک شده؛ اما این کشور هنوز هم طا-لبان را به عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت نشناخته است.

تاکنون مقامات حکومت سرپرست در افغانستان در این مورد چیزی نگفته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا