آخرین اخبارافغانستان

عطا محمد نور: یازدهم سنبله، رویداد تاریخی برای احیای حقوق شاه عیار

خبرگزاری دید: همزمان با سالروز خاکسپاری امیر حبیب الله کلکانی، عطا محمد نور، رهبر جمعیت اسلامی افغانستان پیامی را در صفحه ایکس خود نگاشت.

متن پیام: امروز مصادف است با سالروز خاکسپاری امیرحبیب‌الله کلکانی، شاه عیار و مردمی۱ افغانستان که از میان توده‌ها سر برآورد و برای اعاده‌ی حقوق مردم خالصانه مبارزه نمود و موفق به تشکیل حکومت گردید.

امیر حبیب‌الله خادم دین رسول‌الله که در تاریخ پسین سرزمین ما مورد کم‌مهری، کتمان و تحریف و جفای تاریخی قرار گرفته است، روستا زاده‌ی تاجیک و عیار سر به داری بود که شجاعانه برای دفاع از حقوق مردم به قیام بر خواست و موفق به تشکیل حکومت گردید. او حکومتی را شکل داد که برخلاف جعلیات تاریخی، شاخص‌های بارزی از دولت‌داری را دارا بود و در فرصت اندک نه ماهه، این روایت تاریخی را خلق کرد که مردم می‌توانند خودشان بر سرنوشت خود حاکم شوند و این حق آنان است.

امیر حبیب‌الله کلکانی بارزترین شاخصی را که دارا بود، آزادگی و تعلق خاطر به مردمش بود. او نه خود فروش بود و نه وطن فروش و نه هم نوکر دیگران که از مسیر حمایت بیرونی‌ها به قدرت رسیده باشد. بلکه با پشتوانه‌ی مردمی به قدرت رسید و در پاسداری از عزت مردم حتا رقبای خود شهره است. آنانی که او را در تاریخ تحریف کرده اند و درموردش جفا روا داشته اند، این آیه مبارک قرآنکریم پاسخ روشنی است: «قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ»

امیر حبیب‌الله پس از اعتمادی که ناشی از رفتار عیاری اش بود، حتا با مهر در قرآن توسط نادر غدار مظلومانه به شهادت رسید و به علاوه از داشتن آرامگاه به عنوان یک انسان مومن و مسلمان نیز محروم ساخته شد که این حق او با رویداد یازدهم سنبله سال ۱۳۹۵ هجری خورشیدی، به همت جوانان برومند و فداکار ما کماکان اعاده گردید. هرچند در مسیر خاک‌سپاری مجدد امیرشهید، سنگ‌اندازی‌های فراوانی صورت گرفت و موانع بسیاری خلق شد، اما این موانع با اراده‌ی مردم و جوانان از میان برداشته شد. خوشحالم که در آن زمان در دیدارهای متعدد با کمیسیون خاک‌سپاری امیر شهید و جوانانی که در این راستا زحمت می‌کشیدند همکاری نزدیک داشتم و تا آخرین لحظاتِ تحقق این آرزو، در کنار شان ایستادم و ازین حق تاریخی مردم ما پاس‌داری صورت گرفت.

یاد و خاطرات امیر حبیب‌الله شهید و یاران فداکارش را گرامی‌داشته و نام‌های شان را جاودان می‌خواهم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا