آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشر

یوناما: ادامه حملات در افغانستان رنج‌ها را طولانی می‌گرداند

خبرگزاری دید: یوناما با نکوهش کردن حمله انتحاری اخیر در کابل گفته است که گزارش سه ماهه‌اش را با شورای امنیت سازمان ملل شریک خواهد کرد.

هیئت معاونت سازمان ملل برای افغانستان(یوناما) حمله اخیر سزاوار سرزنش در کابل را نکوهش کرد.
یوناما با اشاره به این‌که این حادثه سبب مرگ و زخمی شدن شماری از افراد ملکی گردید، افزود: خشونت در افغانستان صرف باعث طولانی گردیدن رنج‌های ناشی از جنگ در چندین دهه پسین می‌گردد.
در حمله انتحاری اخیر بر کارمندان لوی ریاست نظارت و تعقیب فرامین و احکام حکومت سرپرست، تاکنون ۱۲ نفر جان باخته است.
با قرار گرفتن در همبستگی با قربانیان خشونت‌ها، یوناما خواستار حرمت‌گزاری به حقوق بشر شد.
از سویی هم، رزا اوتونبایوا، رییس دفتر یوناما به معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست گفت که گزارش‌ سه ماهه این نهاد در مورد این کشور را با شورای امنیت سازمان ملل متحد شریک می‌کند.
رییس یوناما افزود که تلاش می‌کند تا یک نشستی را با اشتراک بسیاری از کشورها و نهادها در خصوص کشت بدیل مواد مخدر، تداوی معتادان و کمک به کشاورزان برگزار کند و نماینده‌گان طالبان نیز در آن حضور داشته باشند.
در همین حال، مولوی عبدالکبیر خاطرنشان کرده که موقف این گروه در راستای مبارزه با مواد مخدر روشن است و به تازه‌گی کمیسیونی را در این زمینه ایجاد کرده‌اند.
اوتونبایوا چندی پیش گفته بود طالبان تا زمانی‌که به حقوق زنان، آموزش دختران و قانون اساسی رسیدگی نکنند، به رسمیت شناخته نمی‌شوند.
در همین حال، بخش زنان سازمان ملل متحد می‌گوید که طالبان طی سه سال گذشته با صدور دست‌کم ۷۰ فرمان حقوق زنان را هدف قرار داده‌اند.
این سازمان امروز پنج‌شنبه(۱۵ سنبله) با نشر گزارشی نگاشته که این فرمان‌ها تقریباً همه جنبه‌های زندگی زنان را در کشور هدف قرار داده است.
آلیسون داویدیان، نماینده ویژه بخش زنان سازمان ملل گفته است که زنان افغانستان می‌خواهند شانه‌به‌شانه با مردان کار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا