آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشر

یوناما: امیدواریم رنج قربانیان تروریزم با برخورداری کامل از حقوق انسانی شان پایان یابد

خبرگزاری دید: هیئت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان با یادبود از قربانیان تروریزم و قربانیان اعمال خشونت‌آمیز مبتنی بر مذهب، آرزو کرد: رنج قربانیان با بهره‌مندی کامل از حقوق انسانی شان پایان یابد.

یوناما چهارشنبه(۳۱ اسد) بیانیه‌یی را به مناسبت روز جهاني ياد بود و ادای احترام به قربانيان تروریزم (۲۱ اگست) و روز جهان بزرگداشت از قربانيان اعمال خشونت‌آمیز مبتنی بر مذهب یا عقیده (۲۲ اگست) صادر کرده است.
روزا اوتنبایوا رییس یوناما در این بیانیه گفت: “ما از این روزها با یک یادبود خاص و بزرگ برای همه افغان‌های که در طی چندین دهه درگیری جان‌های خود یا عزیزان خویش را از دست داده‌اند، بزرگداشت می‌کنیم و امیدواریم که این رنج با بهره‌مندی کامل از حقوق انسانی آن‌ها پایان یابد.”
اوتنبایوا افزود: “از طریق این بزرگداشت‌های جهانی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد فراخوان واضحی را برای تقویت گفت‌وگو و تلاش‌ها در جهت ایجاد صلح‌ می‌نماید.
او همچنین گفت که ”مجمع عمومی همچنین تاکید می‌کند که این کشورهای عضو سازمان ملل هستند که وظیفه اصلی ترویج و حمایت از حقوق بشر از جمله حقوق بشر افراد متعلق به اقلیت‌های مذهبی را دارند”.
یوناما در ادامه گفت این پیامی است که آن‌ها آن را به مقامات حاکم می‌رساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا