اسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثانفجارجنگ

یوناما: داعش شیعیان و مقامات اداره حاکم را هدف قرار داده است

خبرگزاری دید: یوناما می‌گوید که داعش خراسان بین ۱ اپریل و ۳۰ جون شیعیان و مقامات اداره حاکم را هدف قرار داده است. این نهاد قتل نظامیان حکومت پیشین را نیز ثبت کرده است.

هیئت معاونت سازمان ملل متحد(یوناما) امروز سه‌شنبه(۹ اسد) گزارش جدیدی از وضعیت حقوق بشر در افغانستان بین ماه‌های اپریل و جون منتشر کرد.
بر بنیاد این گزارش، داعش خراسان در ماه‌های مذکور در کابل، هرات، بامیان و قندهار شیعیان و مقامات اداره حاکم را هدف قرار داده است.
در این حملات که داعش مسئولیت را به دوش گرفته، ۱۲ نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند. گردشگران خارجی نیز مشمول این تلفات می‌شوند.
در همین حال، یوناما بین ۱ اپریل تا ۳۰ جون پنج مورد قتل نظامیان حکومت پیشین را ثبت کرده که عامل یک مورد آن طالبان هستند و باقی‌مانده از سوی افراد ناشناس به قتل رسیده‌اند.
یوناما افزود که در این مدت ۶۰ مورد بازداشت خودسرانه و ۱۰ مورد شکنجه، بدرفتاری و تهدیدهای کلامی ثبت شده است.
در متن این گزارش آمده است: حقوق بشر یوناما گزارش‌هایی را دریافت کرده است که در مورد چنین تخلفات علیه افراد [نظامیان پیشین] پس از بازگرداندن اجباری آنان به افغانستان رخ داده است که هنوز ادامه دارد.
در این گزارش به حقوق زنان، آزادی رسانه‌ها، درگیری‌های مرزی طالبان و نظامیان پاکستانی و تنش طالبان با مردم در بدخشان نیز پرداخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا