آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانحقوق بشرزنانزندگی

یوناما: در ۲ ماه گذشته هیچ رویداد نقض حقوق بشر در هرات رخ نداده است

خبرگزاری دید: دفتر مطبوعاتی مقام ولایت هرات به نقل از مقام سازمان ملل گفته است که در بیشتر از دو ماه گذشته هیچ رویداد نقض حقوق بشری در این ولایت رخ نداده است.

دفتر مطبوعاتی مقام ولایت هرات در بیانیه‌ای به نقل از “توموکو کوبوتا” رئیس ساحوی دفتر هیئت معاونیت سازمان ملل متحد “یوناما” نگاشته است که او در دیدار با شیخ اسلام‌جار والی هرات معلومات مختصری از فعالیت‌های یوناما را شریک ساخته و از ادامه همکاری در بخش‌های اقتصادی و معیشتی در مرکز و ولسوالی‌های محروم ولایت هرات اطمینان داده است.
بر بنیاد این بیانیه، والی هرات با استقبال از همکاری‌های قبلی دفتر یوناما با مردم هرات، خواهان ادامه همکاری این نهاد در بخش‌های مختلف از جمله اجرای برنامه‌های انکشافی در مناطق محروم، تقویت سکتور خصوصی، رفع محدودیت‌های بانکی و معرفی کشت بدیل کوکنار در افغانستان شده است.
رئیس ساحوی دفتر یوناما نیز گفته که براساس یافته‌های آنان در بیشتر از دو ماه گذشته هیچ رویداد نقض حقوق بشری در ولایت هرات به ثبت نرسیده است.
این در حالی است که مکتب‌ها به روی دختران بالاتر از صنف ششم در سراسر کشور مسدود و زنان از مشاغل در سکتور خصوصی منع شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا