آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانخبر های مهمرسانه‌هازنانمنطقه

یونسکو:۸۸۰ خبرنگار را در افغانستان آموزش داده‌ایم/ ۴۱٫۵ فیصد آنان زنان می‌باشند

خبرگزاری دید: یونسکو می‌گوید که در همکاری با اتحادیه اروپا برای ۸۸۰ روزنامه‌نگار زمینه آموزش فراهم کرده که ۴۱.۵ درصد آنان زنان هستند. یونسکو با بیان این‌که حفاظت از روزنامه‌نگاران برای دموکراسی بسیار مهم است، گفته است: از انعطاف‌پذیری و دوام رسانه‌های افغانستان پشتیبانی می‌کنیم.

یونسکو:۸۸۰ خبرنگار را در افغانستان آموزش داده‌ایم/ 41.5 فیصد آنان زنان می‌باشند

نمایندگی یونسکو در اتحادیه اروپا به تازگی در خبرنامه‌ای اعلام کرده که با همکاری اتحادیه اروپا زمینه آموزش ۸۸۰ خبرنگار را در افغانستان فراهم کرده که ۴۱.۵ درصد آنان زنان هستند.
یونسکو با بیان این‌که حفاظت از روزنامه‌نگاران برای دموکراسی بسیار مهم است، گفته است: از انعطاف‌پذیری و دوام رسانه‌های افغانستان پشتیبانی می‌کنیم.
این سازمان با تصریح این‌که با مصئونیت از مجازات مبارزه می‌کند، افزود: ابتکار ما به روزنامه‌نگاران، به‌ویژه زنان، آموزش و منابعی فراهم می‌کند تا آن‌ها را برای گزارش ایمن در مورد مسایل حیاتی توانمند سازد.
یونسکو با قدردانی از اتحادیه اروپا، می‌گوید که زمینه آموزش برای ۸۸۰ خبرنگار را فراهم کرده که ۴۱.۵ درصد آنان زنان هستند.
این نهاد ملل متحد در ادامه گفته که دسترسی به اطلاعات را برای بیش از ۱۷ میلیون نفر در افغانستان تقویت کرده که ۵.۱ میلیون آنان را زنان تشکیل می‌دهد.
به گفته این سازمان، ۷ ایستگاه رادیویی در افغانستان توسط زنان رهبری می‌شود.
گفتنی است که پس از روی کار آمدن حکومت طا-لبان، ده‌ها رسانه تعطیل یا در تبعید قرار دارند، هزاران خبرنگار، به‌شمول خبرنگاران زن بی‌کار و یا مجبور به ترک افغانستان شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا