آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانخبر های مهممنطقه

یکی از سران تحریک طالبان پاکستان در ولایت کنر کشته شد

خبرگزاری دید: عبدالمنان ملقب به حکیم الله از رهبران گروه تحریک طا-لبان پاکستان امروز ( ۳۰ جوزا) در منطقه چقاسرای ولسوالی اسدآباد در ولایت کنر توسط افراد مسلح ناشناس به ضرب گلوله کشته شد.

در منطقه چقاسرای شهرستان اسدآباد در ولایت کنر به ضرب گلوله کشته شد.

رسانه پاکستانی تربیون گزارش داده است که حکیم الله قبلاً با شورای تحریک طالبان پاکستان ملاکند ارتباط داشت و به عنوان دستیار ولی (نور ولی محسود،رهبر ارشد طا-لبان پاکستان) کار می کرد. وی همچنین بر فعالیت‌های تروریستی در باجور نظارت می‌کرد.

به گزارش تربیون او در اقداماتی چون، قتل‌های هدفمند، انفجار مین، حملات ایست بازرسی و اخاذی نقش داشته است.

این رسانه پاکستانی کشته شدن او را یک شکست مهم برای تحریک طا-لبان پاکستانی می‌داند و بر درگیری‌های داخلی میان جناح‌های مختلف مسلح فعال در افغانستان تاکید می‌کند.

یک هفته قبل نیز دو عضو ارشد دیگر تحریک طا-لبان پاکستانی در ولایت خوست توسط افراد ناشناس کشته شدند.

گفته می‌شود که نام این دو فرمانده طا-لبان پاکستان عبدالله منظرخیل و بلال مداخیل می‌باشد که طی چندین سال گذشته در این ولایت زندگی می‌کردند.

یک هفته پیش از این حادثه نیز یک خودروی حامل اعضای تحریک طا-لبان پاکستانی هدف حمله هوایی از سوی یک هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفت که در نتیجه آن تمام هشت سرنشین این خودرو کشته شدند.

همچنین در ۲۷ آوریل سال جاری، طلحه سواتی، فرمانده شاخه تحریک طا-لبان پاکستانی در ملاکند در منطقه اسدآباد در کنر افغانستان کشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا