آخرین اخبارجهانمنطقه

ناگفته‌هایی از لحظات اعدام صدام حسین!


«موفق الربیعی» نماینده فعلی پارلمان، مشاور سابق امنیت ملی عراق و «مجری اعدام» صدام حسین، ناگفته‎هایی را از چگونگی و لحظات اعدام این دیکتاتورعراقی بیان کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از جام جم آنلاین، مشاورسابق امنیت ملی عراق گفت:« صدام پیش از طلوع آفتاب اعدام شد و من طناب دارش را کشیدم.»
او در ادامه سخنانش افزوده که صدام در روز عید قربان و توسط «جیش‎المهدی» اعدام نشد، زیرا عید قربان پس از طلوع آفتاب و زمانی که حجاج قربانی کرده و به « رمی جمرات» می‎پردازند، آغاز می‎شود.
آقای الربیعی علاوه می‎کند که برای اعدام صدام به امضای جلال طالبانی ( رییس‎جمهور پیشین عراق) نیاز نبود؛ چرا که او حکم اعدام هیچ انسانی را امضا نمی‎کرد و در این زمینه تعهد خاص خودش را داشت.
این مجری اعدام، صدام حسین را کافر دانسته و به خوانده نشدن « شهادتین» از سوی او در لحظات اعدامش استناد می‎کند.
او می‎افزاید:«با آن‎که صدام می‎دانست اعدام می‎شود، ولی از خواندن شهادتین و ذکر نام خدا خودداری می‎کرد، معمولاً کسی که می‎داند اعدام می‎شود کلمه می‎خواند، ذکر خدا را می‎گوید، ولی صدام تا زمانی که روی سکوی اعدام رفت چیزی بر زبان نیاورد.»
آقای ربیعی مدعی است که ذکر کلمه شهادت را او برای صدام حسین تلقین کرده است. درحالی که او به تلقین کردن هم، اعتنایی نمی‎کرد.
گفتنی است که صدام حسین، پس از سرنگونی حکومتش توسط ایالات متحده بازداشت و پس از مدتی زندانی بودن در بامداد روز اول عید قربان به دار آویخته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا