آخرین اخبارآزادی بیاناجتماعاسلایدشوافغانستانایرانحقوق بشرخبر های مهممنطقهمهاجرت

وزیر داخله ایران: به افغانستان برگردید و کشور خود را بسازید

خبرگزاری دید: سکندرمؤمنی، وزیر داخله ایران با اشاره به حضور اتباع کشورمان در آن کشور تأکید کرد: انتظارمان از همه افغانستانی‌هایی که در ایران هستند این است که تلاش کنند به کشور خودشان بازگردند، آنجا را بسازند و آباد کنند. وی افزود: با بیان اینکه نگاه ما به ملت افغانستان یک ملت با فرهنگ است اما کشور ما هم توان این همه مهاجرت را ندارد.

وزیر داخله ایران: به افغانستان برگردید و کشور خود را بسازید

سکندر مومنی وزیر داخله ایران درباره مهاجران و پناه جویان افغانستانی مقیم این کشور می گوید: در حوزه اتباع خارجی ملت افغانستان رنج‌های زیادی در گذر تاریخ معاصر متحمل شدند، چند بار کشورشان اشغال شد، اشتراکات زیادی با ما دارند، ملتی با فرهنگ و سخت‌کوش هستند.

وزیر داخله ایران از برنامه روی دست دولت اش برای تسریع موضوع مهاجرین افغانستانی به دور از هیجان و تصمیمات آنی خبر داد و گفت: باید موضوع اتباع افغانستانی تسریع شود و قصد داریم با یک برنامه مناسب آن را انجام دهیم.

سکندر مومنی اولویت برنامه های کشورش را در خصوص مهاجرین، برخورد و ساماندهی پناه‌جویان فاقد مدارک اقامتی معتبر و غیر مجاز برشمرد و گفت: تمام کشورهای دنیا هم همینطور است و سازوکارهایی برای مهاجرین دارند، کشورهای دیگر هم باید احترام بگذارند به سازوکارها و قوانین داخلی، طبیعتاً ما در این ساماندهی که صورت خواهیم داد، اولویت با آنهایی است که غیر قانونی آمده‌اند و یا مجوز اقامت ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا