آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاستمنطقهمهاجرت

جدال بر سر موضوع سیاست مهاجرتی در اروپا شدت گرفت

خبرگزاری دید: بازتاب توضیحات وزیر کشور مجارستان مبنی بر “اعزام مهاجران با بلیط یک طرفه به بروکسل” که در واکنش به جریمه نقدی اتحادیه اروپا برای مجارستان مطرح کرد، همچنان ادامه دارد. حجه لحبیب، وزیر امور خارجه بلژیک اعلام کرد: سیاست مهاجرتی یک مشکل مشترک است که باید توسط تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌طور منظم و در همبستگی رسیدگی شود.

جدال بر سر موضوع سیاست مهاجرتی در اروپا شدت گرفت

حجه لحبیب، وزیر امور خارجه بلژیک از طریق شبکه‌های اجتماعی این توضیحات گولیاس را «اقدام تحریک‌آمیز مغایر با مسئولیت‌های اروپا» دانسته و اعلام کرد: سیاست مهاجرتی یک مشکل مشترک است که باید توسط تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌طور منظم و در همبستگی رسیدگی شود.

نیکول دی مور، وزیر امور پناهندگی و مهاجرت بلژیک نیز این توضیحات را به‌عنوان «تهدید» و «بی‌احترامی به سیاست مشترک با نهادهای اتحادیه اروپا» ارزیابی کرد.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در رابطه با این موضوع اعلام کرد که در مرزهای زمینی این کشور بازرسی‌های موقت داخلی آغاز خواهند کرد تا مهاجرت نامنظم را محدود و امنیت داخلی را تضمین کنند.

از طرف دیگر، اتریش نیز اعلام کرد که هیچ مهاجری را که از مرز آلمان بازگردانده می‌شوند، قبول نخواهد کرد.

خیرت ویلدرس، سیاستمدار راست افراطی و مخالف اسلام در هلند نیز تصمیم آلمان برای آغاز بازرسی‌های مرزی را ایده خوبی دانسته و اعلام کرد که هلند نیز باید تدابیر مشابهی اتخاذ کند.

این بحث پس از اینکه کمیسیون اتحادیه اروپا تصمیم مجارستان برای گسترش دامنه کارت شناسایی مشترک اروپایی (موسوم به کارت ملی) برای اطمینان از ورود اتباع روسیه و بلاروس به منطقه شنگن را «تهدید برای تمام منطقه شنگن» دانست، مطرح شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا