آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

عفو بین‌الملل: حمله بی‌رحمانه به ۱۴ هزاره در مرکز افغانستان بخشی از الگوی وسیع‌تر حملات عمدی است

خبرگزاری دید: سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به قتل عام ۱۴ شیعه در مرکز افغانستان گفت که این حمله بی‌رحمانه بخشی از الگوی گسترده‌تر حملات عمدی و سیستماتیک است که جامعه هزاره‌ها را در اماکن مذهبی، مکاتب، شفاخانه‌ها، جاده‌ها و سایر مناطق عمومی هدف قرار می‌دهد.

این سازمان در بیانیه‌ای در برگه اکس خود نگاشته است که عفو بین‌الملل قتل بی‌رحمانه دست‌کم ۱۴ مسافر هزاره توسط یک گروه مسلح در مرکز افغانستان را به شدت محکوم می‌کند.
عفو بین‌الملل با ابراز تسلیت عمیق به خانواده‌های قربانیان داغدار گفت: این حمله بی‌رحمانه که بر اساس گزارش‌ها توسط یک گروه مسلح “داعش خراسان” به عهده گرفته شده است، بخشی از الگوی گسترده‌تر حملات عمدی و سیستماتیکی است که حدل از سال ۲۰۱۵ به این طرف جامعه هزاره‌ها را در اماکن مذهبی، آموزشی، شفاخانه‌ها، جاده‌ها و سایر مناطق عمومی در افغانستان هدف قرار می‌دهد.
عفو بین‌الملل افزود: عاملان این حمله باید فوراً به دست عدالت سپرده شوند و اقدامات لازم برای محافظت از جامعه هزاره در برابر آسیب بیشتر اتخاذ شود.
در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است که کشتار اخیر غیرنظامیان هزاره یادآور هولناک معافیت از مجازات در افغانستان و نیاز جامعه بین‌المللی برای تلاش در جهت ایجاد مکانیزم پاسخگویی مستقل بین‌المللی برای رسیدگی به نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر و جنایات تحت قوانین بین‌المللی در این کشور است.
گفتنی است که چندی پیش ۱۴ نفر از شیعیان در منطقه بین ولسوالی سنگ‌تخت و بندر دایکندی و ولایت غور توسط افراد مسلح سوار بر موترسایکل تیرباران شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا