آخرین اخباراسلایدشواقتصاد و توسعهگزارش تحلیلی

تلاش اداره‌ی تعلیمات تخنیکی و مسلکی جهت معرفی فارغان این اداره به نهادهای دولتی و خصوصی

خبرگزاری دید: مسئولان اداره‌ی تعلیمات تخنیکی و مسلکی امروز یکشنبه، ۲۵ سنبله، در برنامه‌ی ارایه گزارش‌های یک ساله اداره‌های دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفتند که تلاش می‌کنند جوانانی که به گونه‌ی مسلکی از این اداره در بخش‌های مختلف فارغ شده اند، به اداره‌های دولتی و خصوصی معرفی و شامل کار نمایند.

غلام حیدر شهامت، سرپرست این اداره گفت: طی یک سال برای ایجاد فرصت‌های شغلی سه هزارو ۷۴۵ تن فارغان تلاش‌های موثری صورت گرفته و هم چنان حدود ۷۶۹ تن از فارغان در نهادهای دولتی و سکتور خصوصی، جذب شده اند.

آقای شهامت نیز بیان کرد که این اداره در تمام ولایت‌های افغانستان به هدف ایجاد زمینه‌های آموزشی و مسلکی سازی جوانان کار می‌کند.

رییس این اداره نیز بیان کرد که در حال حاضر حدود ۳۵ هزار نفر از بخش‌های مختلف دولتی شامل آموزش‌ برنامه‌های “اداره و منجمنت” در سطح کشور هستند.

غلام حیدر شهامت، رییس این اداره نیز بیان کرد که تعدادی از افراد دارای معلولیت نیز در بیش از ۲۰ مرکز، در سطح کشور مصروف فراگیری آموزش‌های حرفوی و مسلکی این اداره هستند که بعد از فراغت تلاش می‌شود تا آنان نیز مصروف کار شوند.

او از کار روی بسیاری از پروژه‌های دیگر در بخش‌ آموزش‌های کوتاه مدت و دراز مدت این اداره نیز یاد کرده و افزود که با آغاز آن، زمینه‌ی آموزش برای سایر جوانان نیز فراهم خواهد شد.

مسئولان این اداره نیز بیان کردند که در حال حاضر هزاران نفر در رشته‌های مختلف در این اداره مصروف آموزش هستند و سال گذشته نزدیک به هشتاد هزار تن در مکتب‌ها و انستیتوت‌های این اداره در سطح کشور جذب و حدود ۱۹ هزار دیگر نیز فارغ شده اند.

در همین حال مولوی غلام سعید احساس، معاون این اداره نیز گفت: «در مجموع ۱۶ تفاهم‌نامه با موسسه‌های مختلف در سال گذشته صورت گرفته و به ارزش ۳۲ میلیون دالر به بودیجه‌ی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، اضافه شده است .

او از تلاش‌ها برای معیاری‌ سازی این اداره نیز سخن زده و افزود که پلان‌های منظمی را در این زمینه ترتیب نموده و کار روی آن جریان دارد.

مسئولان این اداره در حالی از تلاش‌ها جهت مسلکی سازی و معرفی آنان به اداره‌های دولتی و خصوصی خبر می‌دهند که شکایت‌هایی نیز وجود دارد که برخی از کارمندان اداره‌ها در افغانستان مسلکی نمی‌باشند.

نویسنده: احمدی – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا