آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجهانحقوق بشرخبر های مهممهاجرت

سوئد بیش از ۳۰ هزار یورو به پناه‌جویان، برای ترک این کشور می پردازد

خبرگزاری دید: دولت سوند برنامه‌ای را برای تشویق پناه‌جویان برای بازگشت به کشورشان و ترک این کشور( سوئد) روی دست دارند که بر اساس آن، پاداش نقدی خود به پناه جویان داوطلب به ترک کشور سوئد را به‌طور چشمگیری تا ۳۵ برابر افزایش دهند. دولت راست‌گرای این کشور اسکاندیناوی اعلام کرده است که مبلغ پرداختی برای هر بزرگسال را از ۱۰ هزار کرون (معادل ۸۸۰ یورو) به ۳۵۰ هزار کرون (۳۰۹۵۰ یورو) می‌رساند.

سوئد 30 هزار یورو به پناه‌جویان برای ترک این کشور می پردازد

به نقل از یورو نیوز؛ قرار است افزایش مبلغ پرداختی در سال ۲۰۲۶ اجرایی شود. این در حالی است که سال گذشته بیش از ۱۶ هزار مهاجر از آسیای مرکزی، خاورمیانه و آفریقا بدون دریافت کمک هزینه به صورت داوطلبانه، این کشور( سوئد) را ترک کردند.

در حال حاضر اتباع عراق، سومالی و سوریه بیشترین پناه‌جویانی هستند که به طور داوطلبانه از این کشور خارج می‌شوند. مطابق آخرین آمارها، سوئد با جمعیت ۱۰.۶ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۵۰ هزار پناهنده داشت.

سوئد که مدت‌ها است برای سیاست آغوش باز خود در قبال مهاجران و به خصوص جنگ‌زدگان شناخته می‌شود، در پی به قدرت رسیدن راست‌گرایان سعی دارد در سیاست‌های مهاجرتی‌اش تجدید نظر کند و مواضع سخت‌گیرانه‌تری را در این خصوص اتخاذ کند.

دولت ائتلافی که توسط حزب راست افراطی دموکرات سوئد حمایت می‌شود، در سال ۲۰۲۲ و با شعار اصلاح سیاست مهاجرتی روی کار آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا