آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجنگجهان

آمریکا نیروهایش را از نایجر خارج کرد

خبرگزاری دید: ارتش ایالات متحده امریکا روز دوشنبه (۲۶ سنبله) اعلام کرد که تمام نیروهای خود را از نایجر در غرب افریقا خارج کرده است.

به گزارش رویترز، حکومت نظامی نایجر در ماه اپریل به امریکا دستور داده بود که نیروهایش را از این کشور خارج کند.

گفتنی است که چندی قبل شبکه آفریقا مدیا به نقل از سرهنگ «مامانی سانی کیاو» رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش نایجر نوشته بود: ایالات متحده رسما خروج نیروهایش از نایجر را آغاز کرده و ۲۶۹ نظامی و ۹۴۶ تن تجهیزات نظامی تا این لحظه از کشور خارج کرده است.


نایجر بعد از کودتا در سال گذشته قطع روابط خود با کشورهای غربی آغاز کرده است. فرماندهان نظامی نایجر دولت «محمد بازوم» ، رئیس جمهور سابق این کشور را به فساد متهم و با کودتا برکنار کردند.فرماندهان نظامی نایجر بلافاصله بعد از آنکه قدرت را به دست گرفتند در نخستین گام خروج ۱۵۰۰ سرباز فرانسوی را که به بهانه مبارزه با گروه‌های شبه نظامی در خاک این کشور استقرار پیدا کرده بودند، خواستار شدند و چند توافق نظامی با پاریس را لغو کردند.

فرانسه بعد از مناقشه‌ای طولانی مدت این درخواست را پذیرفت و سرانجام آخرین گروه از سربازان و هواپیماهای نظامی فرانسوی در ۲۲ دسامبر مطابق ضرب الاجلی که از سوی حاکمان نظامی نایجر برای خروج آنها تعیین شد، خاک این کشور را ترک کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا