آخرین اخبارآسیای میانهافغانستانامنیت و حوادث

ترکمنستان خواستار احیای صلح در افغانستان شد

خبرگزاری دید: سردار بردی محمداف، رییس جمهور ترکمنستان در نشست مشترک آسیای مرکزی-آلمان خواستار احیای حوزه‌های مختلف، از جمله برقراری صلح پایدار در افغانستان شد.

نشست آسیای مرکزی – آلمان امروز سه‌شنبه(۲۷ سنبله) در آستانه برگزار شد.
رییس جمهور ترکمنستان در این نشست گفت که جامعه بین‌المللی باید به مردم افغانستان کمک کند تا بر یک دوره دشوار و طولانی‌مدت غلبه کرده و نهادهای دولتی را جهت دستیابی به صلح در این کشور احیا کند.
بردی محمداف: “جامعه بین‌المللی باید به مردم افغانستان کمک کند تا بر دوره دشوار، طولانی و گذار به سمت تلاش‌های سازنده و سراسری در جهت احیای نهادهای دولتی، اقتصاد و بخش اجتماعی و دستیابی به برقراری صلح، هماهنگی و وحدت در این کشور غلبه کنند.”
به نقل از ترند، رییس جمهور ترکمنستان خاطرنشان کرد که تطبیق پروژه‌های بزرگ زیربنایی و اقتصادی در کنار جذب قابل توجه سرمایه‌های خارجی، به تبدیل افغانستان به یک کشوری با ثبات، صلح‌آمیز و شریک اقتصادی ارزشمند کمک می‌کند.
در این اجلاس سران آسیای میانه و آلمان درباره توسعه بیشتر و تعمیق همکاری های چندجانبه بین کشورهای منطقه و آلمان گفت‌وگو کردند.
توجه ویژه به گسترش همکاری‌های عملی در زمسنه تجارت، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، فناوری، حمل و نقل، ارتباطات و سایر حوزه‌های اولویت‌دار شده است.
همچنین نشست‌های مشترکی با روسای شرکت‌ها و بانک‌های مطرح آلمانی برگزار شد.
این نشست با تصویب بیانیه مشترک رهبران آسیای مرکزی و آلمان به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا