آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانخبر های مهمگزارش

بیش از ۵۰۰ نفر معتاد صحت‌یاب شده از یک دوره آموزشی در کابل فارغ شدند

خبرگزاری دید: وزارت کار و امور اجتماعی حکومت سرپرست اعلام کرد که برای بیش از ۵۰۰ نفر معتاد صحت‌یاب شده در کابل که از برنامه‌های چهارماهه آموزش‌های فنی و حرفوی این وزارت فارغ شده‌اند، سند فراغت توزیع گردید.

بیش از 500 نفر معتاد صحت‌یاب شده از یک دوره آموزشی در کابل فارغ شدند

به گزارش خبرگزاری دید: مولوی محمد زاهد احمدزی، معین کار وزارت کار و امور اجتماعی حکومت‌سرپرست امروز( ۲۸ سنبله) در مراسم توزیع سند فراغت برای معتادان صحت یاب شده فارغ از برنامه های اموزشی فنی و حرفوی این اداره گفت: ” بیش از ۵۰۰ نفر معتاد به مواد‌مخدر که پس از صحت‌یاب شدن، شامل آموزش برنامه‌های حرفوی این وزارت گردیده بودند، پس از چهار ماه آموزش در بخش‌های خیاطی، کفش دوزی، ترمیم وسایل برقی و سیستم برق‌رسانی ساختمان‌ها فارغ شده‌اند.

معین کار وزارت کار و امور اجتماعی حکومت سرپرست افزود: “تا کنون حدود سه هزار نفر از این بخش‌ها در کابل و ولایت‌های کشور فارغ گردیده و شامل بازار کار شده اند.”

آقای زاهد بیان داشت: “کشت مواد مخدر در افغانستان به صفر رسیده و تلاش‌ها برای به صفر رساندن استفاده و قاچاق مواد مخدر نیز از سوی حکومت سرپرست جریان دارد.

معین وزارت کار و امور اجتماعی حکومت سرپرست در بخشی از سخنانش افزود: “این وزارت برنامه‌های وسیعی را به هدف جمع‌آوری و آموزش معتادان روی دست دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد ( معتادان صحت‌یاب شده) پس از چهار ماه آموزش در بخش‌های ذکر شده، رسما به عنوان نیروی کار وارد بازار کار می‌شوند و حکومت نیز در بخش کاریابی برای آنان تلاش می‌کند.

زاهد از خانواده‌های این افراد خواست که با آنان رفتار مناسب ذاشته باشند.

در همین حال شماری از کسانی که از مرکز آموزش‌های فنی و حرفوی وزارت کار و امور اجتماعی در کابل فارغ شده‌اند، از حکومت خواهان ایجاد فرصت‌های کاری شده، هشدار می‌دهند که اگر برای شان زمینه‌ی کار فراهم نشود، دوباره به مواد مخدر روی خواهند آورد.

موضوع مبارزه با کشت و قاچاق مواد‌مخدر از حادترین چالش‌هایی‌ست که حکومت‌سرپرست با آن مواجه است.گرچه ادعاها مبنی بر محو کشت مواد‌مخدر در کشور عنوان می‌شود اما از سویی، نهادهای بین‌المللی اعلام کرده‌اند که انبارهای موجود انباشته از مواد‌مخدر در افغانستان هنوز هم بخش عظیمی از بازارهای جهانی خرید و فروش مواد‌مخدر جهان را به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا