آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

صدراعظم آلمان،حکومت سرپرست طالبان را غیرقانونی و تحمل‌ناپذیر خواند

خبرگزاری دید: اولاف شولز صدراعظم آلمان حکومت سرپرست طالبان را در افغانستان محکوم کرده و آن را «غیرقانونی» خواند. وی در نشستی در آستانه، نگرانی عمیق‌اش را نسبت به تحولات افغانستان، به‌ویژه محدودیت‌های گسترده اعمال شده بر حقوق زنان، ابراز کرده است.

آلمان،حکومت سرپرست طالبان را غیرقانونی و تحمل‌ناپذیر خواند

اولاف شولز روز گذشته(۲۷ سنبله) گفته است: «آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد تحمل‌ناپذیر است. برای ما کاملاً واضح است که این حکومت غیرقانونی به قدرت رسیده است و در حال حاضر تحولات زیادی در این کشور رخ می‌دهد که بسیار ناامیدکننده است.»
این اظهارات در جریان نشستی به میزبانی قزاقستان بیان شده که در آن چندین رهبر آسیای مرکزی از صدراعظم آلمان خواستند روابطش را با طالبان عادی‌ کند.
در این اجلاس که در کاخ استقلال در آستانه برگزار شد، صدر جپروف رییس جمهور قرقیزستان، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبیکستان، سردار بردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان و صدراعظم آلمان حضور داشتند.
قاسم جومارت توکایف، رییس جمهور قزاقستان، در سخنان افتتاحیه، بر موضوعات کلیدی این اجلاس از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری، انرژی، مسایل زیست محیطی، حمل و نقل و آموزش تاکید کرده است.
این نشست با امضای “اعلامیه مشترک” توسط رهبران آسیای مرکزی و صدراعظم آلمان به پایان رسید.
رییس جمهور ترکمنستان روز گذشته(۲۷ سنبله) از کشورهای جهان خواست به احیای وصعیت افغانستان کمک کند تا صلح پایدار در این کشور برقرار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا