آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجهان

روسیه: تروریست‌های داعش به دنبال بی‌ثبات‌سازی اوضاع افغانستان هستند

خبرگزاری دید: واسیلی نبنزیه، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل گفت که تروریست‌های داعش به دنبال افزایش قدرتش در افغانستان و بی‌ثبات کردن اوضاع این کشور است.

وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره افغانستان گفت: یک نگرانی ویژه برای ما خطرات امنیتی ناشی از ادامه فعالیت‌های تروریستی شاخه داعش در افغانستان است.
او افزود: به‌رغم تلاش‌های مقامات دفاکتو، تروریست‌ها در حال افزایش نفوذشان در این کشور و عمدا به دنبال بی‌ثبات کردن اوضاع از طریق انجام حملات تروریستی هستند.
نماینده روسیه توضیح داده که تاکتیک آن‌ها روشن است؛ نشان دادن خود به عنوان نیروی جایگزین و تضعیف ثبات در افغانستان و مردم اقلیت‌های مذهبی و قومی، از جمله زنان و کودکان، قربانی حملات تروریستی می‌شوند.
وی گفته است: داعش به‌طور دوره‌ای تاکتیک خود را تغییر می‌دهد و به گونه گسترده از شبکه‌های اجتماعی برای جذب اعضای جدید و تامین مالی فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌کند.
وی افزود که با در نظر گرفتن مقدار سلاح‌هایی که پس از خروج نیروهای غربی در افغانستان باقی مانده است، خطر بلند دستیابی تروریست‌ها به این تسلیحات و انتشار آن‌ها در سراسر منطقه و خارج از آن وحود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا