آخرین اخبارآزادی بیاناجتماعاسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاست

۱۱ کشور جهان خواستار لغو سیاست‌ها و اعمال تبعیض‌آمیز حکومت طالبان شد

خبرگزاری دید: امضاکنندگان بیانیه تعهدات مشترک برای اصول زنان، صلح و امنیت از طالبان خواست، سیاست‌ها و اعمال تبعیزآمیز علیه زنان و اقلیت‌ها را فورا لغو کنند.

۱۱ کشور جهان خواستار لغو سیاست‌ها و اعمال تبعیض‌آمیز طالبان شد

امضاکنندگان بیانیه، تعهدات مشترک برای اصول زنان، صلح و امنیت (WPS)، شامل اکوادور، فرانسه، گویان، جاپان، مالت، جمهوری کوریا، سیرالئون، سوئیس، بریتانیا، ایالات متحده و اسلوونی عمیق‌ترین نگرانی‌شان را در مورد وخامت وضعیت زنان و دختران در افغانستان تکرار کردند.
در بیانیه مشترک این کشورها آمده است؛زنان افغانستان در تضمین چشم‌انداز یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات، مرفه و فراگیر، از جمله توسعه بلندمدت این کشور، نقش مهمی ایفا می‌کنند.
به‌رغم قطع‌نامه‌های شورای امنیت، افغانستان به عنوان عضو کنوانسیون‌های حقوق بشری بین‌المللی باید از آن‌ها پیروی کند.
بیانیه افزوده است: همه طرف‌ها در افغانستان باید به این تعهدات احترام بگذارند. ماهیت سیستماتیک و جامع این محدودیت‌ها علیه حقوق‌بشر زنان و دختران ممکن است به آزار جنسی تبدیل شود و اکنون باید متوقف شود.
این کشورها بار دیگر صدور بیش از ۷۰ فرمان محدود کننده حقوق زنان و دختران، از جمله ممنوعیت تحصیل برای زنان یا دختران را محکوم کردند.
به گفته این‌کشورها، این اقدامات طالبان مانع دیگر در تلاش‌ها برای افزایش تعامل بین طالبان و جامعه جهانی جهت بهبود زندگی مردم افغانستان است.
بیانیه تصریح کرده است: ما بار دیگر از طالبان می‌خواهیم که فوراً تمام سیاست‌ها و اعمال تبعیض‌آمیز را که اعمال حقوق بشر و آزادی‌های اساسی زنان و دختران را در افغانستان محدود می‌کند، از جمله موارد مربوط به تحصیل، اشتغال و آزادی حرکت و بیان، لغو کند.
۱۱ کشور جهان در این بیانیه بر ادامه کار ریچارد بنیت گزارش‌گر سازمان‌ملل در افغانستان تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا