آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوامنیت و حوادثحقوق بشرزنانزندگی

بریتانیا قانون امر به معروف طالبان را محکوم کرد

خبرگزاری دید: جس جامبرت گری، معاون هماهنگ کننده سیاسی بریتانیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره افغانستان گفت که طالبان باید سیاست‌های نفرت‌انگیز را علیه زنان و دختران افغانستان تغییر دهند.

خانم گری در بیانیه‌ای گفته است که اول و مهم‌تر از همه، بریتانیا به صراحت قانون موسوم به «امر به معروف و نهی از منکر» صادر شده توسط طالبان را محکوم می‌کند.

او گفت: این قانون شکست غم‌انگیز دیگر برای این کشور و مردمش است.
او از جامعه جهانی خواست در مخالفت کامل با تهاجم مستمر طالبان به حقوق بشر، یک صدا صحبت کند.
این دیپلمات بریتانیایی افزود: ما از طالبان می‌خواهیم فوراً این سیاست‌های نفرت‌انگیز را تغییر داده و آزادی‌های اساسی همه افغان‌ستانی ها را تضمین کنند.

به گفته وی، بریتانیا در حمایت از زنان افغانستان و فراهم کردن بسترهایی برای شنیده شدن صدای آن‌ها استوار است.
معاون هماهنگ کننده سیاسی بریتانیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره افغانستان تصریح کرد: دوم، ما از سازمان ملل می‌خواهیم که قطع‌نامه ۲۷۲۱ شورای امنیت پیش ببرد. این شامل انتصاب فوری فرستاده ویژه می‌شود.

خانم گری بیان داشت: اما بگذارید واضح بگوییم، طالبان نمی‌توانند انتظار داشته باشند که جامعه بین‌المللی در روند سازمان ملل پیش برود، بدون این‌که ابتدا به تعهدات بین‌المللی‌اش در مورد آزادی‌های اساسی زنان و دختران، شمولیت سیاسی و مبارزه با تروریزم عمل کند.
جامعه بین‌المللی باید پاسخ‌های بشردوستانه در افغانستان را که تنها ۳۰ درصد تمویل می‌شود، افزایش دهد.

همانطور که آخرین گزارش دبیرکل ملل متحد نشان می‌دهد، ۲۳.۷ میلیون نفر در ۲۰۲۴ به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.
از سال ۲۰۲۱، بریتانیا بیش از ۸۰۰ میلیون دالر برای مقابله با بحران انسانی فراهم کرده است.

دیپلمات بریتانیا در اخیر گفت: ما متعهد به کار سازنده با احزاب در داخل و خارج از افغانستان هستیم تا افغانستان در صلح با خود، همسایگان و جامعه جهانی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا